Le Petit Criminel (1990)

Alternatieve titel: The Little Gangster

Frankrijk

geregisseerd door Jacques Doillon
met Richard Anconina, Gérald Thomassin en Clotilde Courau

De 13-jarige Marc heeft het niet gemakkelijk, zijn moeder is alcoholiste, met zijn stiefvader kan hij niet overweg en school is ook een ramp. Op een dag komt hij erachter dat hij een oudere zus heeft. Hij is vastbesloten haar te vinden. Omdat hij geld nodig heeft voor zijn zoektocht pakt hij het pistool van zijn stiefvader en berooft een winkel. Later gijzelt hij een inspecteur van politie. Deze help hem en brengt hem in zijn auto naar zijn zus. Zijn zus wil hem helpen door hem weg te halen bij zijn familie.

avatar van 93.9
Ideeën waren goed, voor oog leek traditioneel Frans drama te maken, maar uiteindelijk was dat op het witte doek niet te bespeuren.
Jongen speelde ook niet best.

avatar van Darbie
Helaas te sprookjesachtig.