The Princess Switch: Switched Again (2020)

Alternatieve titel: The Princess Switch 2: Switched Again

Komedie / Drama

geregisseerd door Mike Rohl
met Vanessa Hudgens, Sam Palladio en Nick Sagar

Hertogin Margaret komt onverwacht op de troon van Montenaro terecht terwijl ze door een moeilijke periode gaat met haar vriend Kevin. Haar dubbelganger, Prinses Stacy van Belgravia, doet er alles aan om de twee geliefden weer bij elkaar te brengen. Maar door de plotselinge verschijning van een knap lid van de Koninklijke familie die het hart van Margaret koste wat kost wil stelen wordt dat nog moeilijker. Het onverwachte bezoek van Margarets feestende nichtje (een derde look-alike die haar eigen ambities heeft) gooit nog meer roet in het eten. Tel dit alles bij elkaar op en je hebt het recept voor driedubbele kerstproblemen.

avatar van soom
Wat is beter dan dubbelganger Stacy en Margaret samen? Een derde look-a-like, natuurlijk! Vanessa Hudgens is smakelijk fris, ze sprankelt. Ze heeft het naar haar zin, iets dat duidelijk doorsijpelt in de manier waarop ze dit alles aanpakt. Vermaak is het dat wat ze doet, jawel, zeker. Wel zeker en gewis een heerlijke voortkabbelende film. Mooi, verwarmend aan het kerstgevoel dat zo naar voren komt. Lekker hoor.

avatar van schumacher
Mooie vrouw.
Gezapig filmpke, niks mis mee.

avatar van Gish
Dankzij de prachtige en getalenteerde Vanessa Hudgens, de ster van Spring Breakers, wordt het matige vervolg op The Princess Switch, toch net over de streep getrokken. Scenario is aan de magere kant, maar het ziet er mooi uit en verder is het met zorg gemaakt, leuke decors ook en gewoon fijn voor de kerstdagen.

avatar van mjk87
Sprankelt minder dan het eerste deel. De verrassing is er wel af en de wederom uitstekende Hudgens weet het geheel ook niet te redden. De bijfiguren uit de vorige film hebben nu ook veel minder te doen en lopen er wat verloren bij, terwijl de film met de plot rond dat nichtje nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. De film kijkt verder wel weg en de aankleding is prima, maar het is allemaal net niet genoeg om een voldoende te geven. 2,5*.

avatar van Lebarron
Het vervolg op het verrassend leuke The Princess Switch uit 2018 waarin Vanessa Hudgens een dubbelrol op zich nam. In deze film doet ze er een schepje bovenop en speelt ze een triplerol dankzij de toevoeging van de persoon Fiona, een nichtje van Margaret. Dat blijkt echter iets te veel van het goede. Waar The Princess Switch ondanks de persoonsverwisseling een overzichtelijk verhaal had ben je als kijker hier door de toevoeging van Fiona al snel de draad kwijt. Het plot over een slinkse staatsgreep door Fiona is niet echt boeiend want te braaf en de romantiek in de vorm van het herstellen van de relatie tussen Kevin en Margaret lijkt er met de haren bijgesleept.Two is company but three is a crowd luidt het gezegde en dat adagium geldt zeker voor deze film.

avatar van Mickey b
Opnieuw feelgood movie met romance en kerstsfeertje. Vanessa Hudgens bewijst dat ze toch wel iets in haar mars heeft. Daar waar ze in eerste film een dubbelrol speelt, neemt ze er nu drie voor haar rekening en toont aan dat ze drie typetjes kan spelen. Elk typetje heeft zijn eigen karakter en accentje. Dankzij deze sublieme verschillende trekjes kan je de identiteiten enigszins nog uit elkaar houden. Want waar het in de eerste film nog vrij simpel was, moet je hier al redelijk oplettend zijn om nog te weten met wie je te maken hebt. Maakt het leuk en origineel, want meestal gaat het in dergelijke films over een switch en nu zijn het er al drie. Enigste minpuntje is dat de complexiteit van de drie rollen een beetje de kerstsfeer en romances overstijgt. Maar blijft leuk om te zien. Door de originaliteit overstijgt hij ook de standaard cliché-kerstfilm en zal hij sneller blijven hangen. En door dit vervolg blijft ook de eerste film meer hangen. Ook leuk is dat voltallige cast terug meedoet, al is hun rol minder dan in deel één. Zo vond ik Frank de butler in deel één veel grappiger. Nu zijn de bijrollen veel braver, maar ik vermoed dat dit komt doordat Vanessa nu feitelijk alle aandacht naar zich toe trekt. Voor mij een ster voor ieder typetje, dus 3* waard...

avatar van missl
Beetje too much.

avatar van EJ Steenbergen
In dit genre een prima, vermakelijke film.

avatar van LiaKna
Het verhaal begint goed. Je krijgt het verhaal te horen wat er is gebeurd in de eerste film. Omdat ze dit hebben gedaan hoef je niet perse het eerste deel te zien en kun je meteen het tweede deel kijken. Het is een leuke kerst film en het geeft je echt een goed kerst gevoel.

Bekijk hier mijn volledige review: reviewbookmovie.wordpress.com/2020/12/27/27-review-the-princess-switch-switched-again-27-beoordeling-the-princess-switch-switched-again/