ad

Oorspronkelijke titel: Gli infedeli

Releasedatum: 15 juli 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Gli Infedeli

Een 5-delige omnibus waarin de verhalen rare sprongen laten zien van verschillende mannen die moeite hebben met trouw en relaties. Het eerste filmpje draait om een koppel dat naar de Malediven reist voor een vakantie. Maar om een of andere reden verdenkt de vrouw haar man van overspel. Het tweede luik betreft een man en een vrouw die bekennen dat ze elkaar bedrogen hebben. Het volgende segment gaat over een gefrustreerde getrouwde man die naar een officieel feestje gaat in de hoop dat hij "geluk" heeft voordat de zon ondergaat. Het voorlaatste deel laat zien dat een man zijn vrouw bedriegt, zij erachter komt en hij vervolgens het perfecte plan bedenkt om haar te laten geloven dat ze haar verstand heeft verloren. Het geheel wordt afgesloten met een verhaal over de tegenslagen van drie vrienden die verdwaald raken in hun "mannenpraat", maar niet beseffen dat ze van zichzelf een dwaas maken.

imageimageimage

Italiaanse remake van Les Infidèles (2012)

BBarbie

Ontrouw in het huwelijk is intrinsiek een dankbaar thema voor boeken en films. Je kunt dat verpakken als drama of als komedie (of beide). Dan is het onbegrijpelijk dat er toch nog mensen zijn die het klaar krijgen om daarover een film te maken, waar geen reuk of smaak aan is. Onnozelheid troef. De originele Franse versie laat ik graag aan mij voorbijgaan.