L'Immortale (2019)

Italië
Misdaad / Drama

geregisseerd door Marco D'Amore
met Marco D'Amore, Salvatore Esposito en Nello Mascia

Prequel film van de Italiaanse misdaadserie Gomorra. Als Ciro di Marzio, bijgenaamd L'Immortale ('de Onsterfelijke') de dood dan toch in de ogen kijkt, komen de herinneringen als vanzelf boven. Hij denkt terug aan zijn jeugd en jonge jaren in Napels en aan zijn eerste wapenfeiten als lid van de Camorra.

Hmmm .... wat hier nu van te denken.

Maar als groot Gomorra fan ga ik het toch maar proberen.

avatar van voskat78
kos schreef:
Hmmm .... wat hier nu van te denken.

Maar als groot Gomorra fan ga ik het toch maar proberen.

Had in eerste instantie het zelfde toen ik las dat ze met deze film bezig waren vorig jaar. Maar nu hij uit is ben ik stiekem (als mede groot fan) toch wel erg benieuwd hoe deze film gaat verbinden met het laatste seizoen (5) ,wat er hopelijk nog gaat komen. Waarschijnlijk pas na jaar 2021als het mee zit.

avatar van vranque
Die muziek komt echt wel binnen hoor. Rillingen. Meteen het sentiment te pakken. Prachtige beelden weer dus goed verzorgd allemaal wat te verwachten was. Maar het voelt net als penoza de film als totaal overbodig. Je glijdt in een verhaal waar ik moeite mee had om de aandacht vast te houden. Verhaaltechnisch weer een wirwar soms. Begrijp de toegevoegde waarde (behalve winstbejag) dus niet. Daarom 2.5 ster. vanwege de sentimenten van de serie die echt wel blijft hangen..

Mooie film. Zeker geen prequel, maar een vervolg op einde van seizoen 3. Waar seizoen 4 verder gaat met het verhaal over Generro, daar gaat deze film verder over Ciro. Veel flashbacks over de jonge Ciro. Erg intereesant vond ik het.

Mag ik vragen waar deze film te zien is

Kan iemand mij vertellen waar ik de film kan zien? Ik kan hem nergens vinden, maar ben ontzettend benieuwd.. Alvast bedankt!

Begint naar het einde toe toch wel behoorlijk te slepen met de altijd stoer in de camera kijkende en rokende Ciro (met wel een (voorde fans) gaaf einde trouwens), maar al met al weer een lekker grimmig werkje uit de Gomorra stal.

De 2 door elkaar verweven verhalen werken ook best goed.

Film dat je echt moet hebben gezien als je de serie graag ziet.
Verder mooi uitgewerkt en benieuwd wat ze gaan in seizoen 5.
Zeer leuk dat je wat te weten komt over Ciro, toch altijd een van de sterren in de serie voor mij persoonlijk.
4 sterren

avatar van DreamTech
geweldig !!! Vind wel dat je de serie moet hebben gekeken anders zegt je allemaal niet veel. En dan die Muziek van Mokadelic perfect !!