Les Infidèles (2012)

Alternatieve titel: The Players

Frankrijk

geregisseerd door Emmanuelle Bercot, Fred Cavayé, Alexandre Courtes, Jean Dujardin, Michel Hazanavicius, Jan Kounen, Eric Lartigau en Gilles Lellouche
met Jean Dujardin, Guillaume Canet en Gilles Lellouche

Een episodische sketch comedy in zeven korte films, die de triomfen en mislukkingen, de heerlijkheden en meelijwekkende rampen van de mannelijke ontrouw in al zijn wanhopige, absurde en wild grappige variëteit verkent. Van een conferentiehotel in de buitenwijken naar een slimme seksverslavings-kliniek, van een chique Parijse nachtclub tot de blitse gokpaleizen van Las Vegas, lanceren de protagonisten zichzelf in de eeuwenoude achtervolging. Iedere keer wordt er excuus aangeboden; elke truc uit het boek wordt uit de kast gehaald. De zoektocht om van bil te gaan is begonnen.

avatar van Hannibal
Belachelijk en hypocriet. Omdat die vrouwenbenen ondersteboven staan, en dus seks impliceren?
Gewelddadigheden jegens vrouwen nooit een probleem, maar als het maar enigszins met erotiek / seks te maken heeft is het ineens vrouwonvriendelijk.

9 augustus in de bioscoop (Wild Bunch)

avatar van Redlop
Zeven of acht fragmenten vol banale grappen. De film gaat eigenlijk niet zozeer over Fransen en ontrouw maar over Fransen en het probleem dat humor heet. 2 *

"De humor schiet van flauw naar absurd en werkt slechts sporadisch", las ik: de recensent slaat de spijker op de kop. Er valt 109 minuten lang verdomd weinig te zien dat interessant genoemd kan worden. Alles in deze episodefilm draait rond overspel en mannelijke ontrouw waarbij de vrouwen wel heel stereotype naïef worden neergezet. Naast dat de film diepte mist, zijn de grappen banaal, clichématig en weinig subtiel. De verschillende regisseurs hadden waarschijnlijk voor afwisseling moeten zorgen, maar zijn daar niet in geslaagd.

avatar van benni
gelachen...
Heb zoveel voorbeelden gezien uit mijn omgeving, niet normaal meer.gewoon griezelig. maar wel lachen...Deze film is hetzelfde als een levenslied van Zangeres zonder Naam. Niemand herkent zich er in, maar ondertussen...

avatar van jippie2010
Ik had geen hoge verwachtingen van deze film. misschien viel hij daarom wel enigzins mee.
Niet echt een drama, meer een komedie, waarbij ik zeker een paar keer gelachen heb.
Niet alles was even geslaagd, maar de hoofdrolspelers waren prima gecast. *2.5

avatar van Decec
dit zijn geen drama, alleen komedie

Vervelende film, weinige syphatieke karakters..

avatar van missl
Soms had ik wel een glimlach op mijn gezicht, maar dit relaas over mannen die alleen maar seks willen begint snel te vervelen, ondanks de leuke acteurs.

avatar van Boenga
De seksistische filmposter moest weg omwille van de vrouwenbenen, citeert kappeuter helemaal bovenaan; en eigenlijk is dat al een grap op zich: als de film zelf al ergens mee lacht, dan is het wel met het feit dat mannen op seks beluste wezens zijn - die daar de ganse dag (en nacht) mee in hun hoofd zitten, die hun partners bedriegen (en dat helemaal normaal vinden), die zichzelf daar voortdurend mee in de problemen werken en belachelijk maken.

Zeven verschillende filmpjes, het ene al wat beter dan de andere, maar allemaal in grote mate gedragen door Dujardin en vooral Lellouche die doorlopend de spot drijven met 'de man'.

Middelste filmpje duurt maar twee minuten en verdient wat mij betreft 5*; maar helaas halen ze niet allemaal dat niveau.