• 10.506 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: John Hyams

Met onder meer: Jules Willcox, Marc Menchaca en Anthony Heald

Gesproken taal: Engels en Duits

Plot Alone

"What are you running from?"

Jessica trekt weg uit de stad. Ze wil elders een nieuw leven opbouwen. Er wordt haar echter geen rust gegund als ze door een vreemde man wordt lastig gevallen. Omdat ze alleen is, wordt de situatie gevaarlijker dan dat ze in eerste instantie had gedacht.

Social Media

Little Girl (stemrol)

911 Operator (stemrol)

avatar van Luudje10

Luudje10

Lekker spannend filmpje. Wel een beetje voorspelbaar en de bad guy heeft een houtenkop. Mag de pret niet drukken en kijkt lekker weg.

Wel een aanrader

avatar van TrudeVinke

TrudeVinke

Echt weer zo'n film waarvan je de hele tijd roept naar de TV dat ze precies doet wat ze niet moet doen.

En dat doet ze dan ook... ze doet alles wat ze niet moet doen, behalve dan haar ontsnapping.

Het begint gewoon vervelend te worden dat in films het slachtoffer de dader maar niet wil uitschakelen / elimineren zodra de gelegenheid daar is. Dan kunnen ze de dader uitschakelen en dan doen ze het vervolgens niet en dan wordt de dader weer wakker en gaat de achtervolging weer verder. Het is gewoon een goedkope manier om een film draaiende te houden.

Pluspuntje is toch wel de cast, die hebben het goed neergezet.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Gewoon een spannende film,strak camerawerk.geen origineel script but who cafés....4 stars.

avatar van Leander112

Leander112

Saai, traag en voorspelbaar.

Geen aanrader is mijn mening.

avatar van DiDa

DiDa

TrudeVinke schreef:

Hmmm, ik vond dat juist bij deze film net niet het geval. Ik kan me geen scene herinneren wanneer ze echt een 100% kans had om de dader uit te schakelen. Ze zou dan groot risico lopen.

Ik vond het een prima film. We hebben dit weleens vaker gezien, maar ik vond de uitvoering prima.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Eeg trage en niet al te interessant verhaal. Domme acties en reacties waardoor de inspanning tot spanning gewoon hilarisch wordt. Kartonnen personages, veel te donker op beelddrager en ik kan wel even doorgaan met punten opnoemen waarom ik totaal niets met dit plat b-prentje heb gehad.

Hier kan weer een absolute prima spoof van gemaakt worden, misschien is deze prent op zichzelf al hilarisch genoeg. 2** voor deze slappe meuk met niet al te sterk acteerwerk. Met heel veel moeite uitgezeten.

avatar van Thomas83

Thomas83

Een aangenaam simpele thriller. Perfect gemaakt eigenlijk. Niets is matig of overbodig, Wilcox en Menchaca zijn goed in de hoofdrollen (waar we net genoeg over te weten komen) en de film is behoorlijk spannend. In het eerste deel wordt er amper een woord gesproken en wordt alles gehaald uit de kwetsbare situatie van een vrouw alleen op de weg. Alle wendingen houden de film ook goed fris en zorgen dat het tempo erin blijft.

Wat de psycho in deze film zo creepy maakt is dat hij totaal geen karikatuur is. Het is een heel echt persoon, en dat maakt hem zoveel griezeliger. Sowieso is alles redelijk realistisch in deze film. Het bos is ook niet standaard griezelig en donker etc. De keren dat clichés opduiken worden ze ook gewoon heel effectief gebruikt om de plot vooruit te drijven. Ook goed relatief spaarzaam maar effectief gebruik van geweld en wat mooie psychologisch spelletjes. Zwaar onderschatte film. Gewoon uitstekend voor wat het wil zijn. 4.0*.

avatar van slam1975

slam1975

Goed geacteerd, spannend, kan hem wel aanraden.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Hyams groeit. Hij maakt hier de stap van nogal middle of the road Jean-Claude van Damme films naar een oerdegelijke, sfeervolle thriller die ondanks al z'n clichés nog steeds effectief blijkt. Dat heeft hij enerzijds te danken aan sterke rollen van Willcox en Menchaca, maar komt ook zeker door zijn stijlkeuzes en algemene pacing van de film. Het kabbelt allemaal lekker rustig voort en voelt allemaal heel ongeforceerd aan. Veel soortgelijke films hebben te lijden onder het 'te veel willen'. Dat er wat twijfelachtige beslissingen worden genomen moet je eigenlijk standaard op de koop toe nemen, maar viel hier relatief mee. Veel meer dan dat kun je, zonder het horror-genre te betreden, ook niet echt doen. Moeite waard dus!

avatar van Daan258

Daan258

Redelijke thriller, al had ik er wel iets meer van verwacht. Het is allemaal vrij standaard, vol clichés en niets wat we nog niet eerder hebben gezien.

Het keek zeker goed weg, maar bijzonder vond ik dit werkje zeker niet.

5,5/10

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Matige film. Erg voorspelbaar, halverwege dacht ik ook even: "is dit t nou?!...." Ja dus..... Wel mooie natuurbeelden, maar daarvoor kijk ik wel naar National Geographic

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit is een lekker ouderwets 'kat en muis' speelfilm. Geen computer effecten, geen vreemd scenario. Gewoon een simpel, maar effectief verhaal. Natuurlijk maakt de dame in kwestie verkeerde keuzes, maar dat moet ook wel, anders gebeurd er niks. De film is spannend en blijft sterk.

Zeker de moeite waard als je van ouderwetse thrillers houdt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best sterk.

Leuke film dit, al had ik wel van regisseur Hyams verwacht dat hij iets straks neer zou zetten. De beste man heeft ook al diverse Universal Soldier-films geregisseerd. Alhoewel die wat minder zijn dan deze thriller hebben ze alsnog bewezen dat Hyams goed kan regisseren. Zijn gevoel voor strakke regie zet hij met Alone lekker door.

Deze film is erg simpel, en pretendeert ook niet veel meer te zijn dan een achtervolgingsfilm tussen een vrouw en een moordenaar. Dat vind ik echter juist de kracht van de film. Niet alles hoeft zo complex en moeilijk mogelijk te zijn, het kan ook lekker simpel zijn en zich enkel en alleen inzetten op de spanning. Niet dat deze film verder briljant spannend is, maar het heeft zeker wat akelige momenten.

Ook het acteerwerk is ver boven de middelmaat. De rollen mogend dan niet geweldig origineel zijn, de dialogen worden overtuigend uitgesproken en de emoties voelen realistisch aan. Het is niet moeilijk om mee te leven met Wilcox, die acteert alsof haar leven er vanaf hangt. Menchaca doet het overigens ook goed. Niet de meest dreigende achtervolger, maar overtuigend gespeeld.

Het camerawerk is sterk, de montage strak en de geluidseffecten blijven goed op niveau. Alone laat maar weinig kruit schieten, en is eigenlijk vanaf het begin al intrigerend. Jammer dat ik nooit echt op het puntje van m'n stoel zat, maar ik heb zeker genoten van de film. Het behoort tot een van de weinige films waar ik echt lang naar kan kijken.

Misschien is het niet op alle punten bevredigend, en Alone doet niet perse iets dat nieuw onder de horizon is, maar Hyams overtreft zichzelf met deze film. Ik denk dat het voor hem gewoon het beste is als hij niet te veel hooi op z'n vork neemt, want hij kan goed regisseren. Ik zie graag meer van de beste man in de toekomst, benieuwd waar hij nu gaat uitkomen. Soms had ik alleen wel iets knappere dingen willen zien, al is het maar een draaiende camera of unieke kleurtjes.

avatar van mikey

mikey

Prima filmpje over een Ted Bundy achtige psycho die zgn een gebroken arm heeft om zo de hulp in te schakelen van onschuldige dames op doorreis. Je volgt dus een vrouw met trauma die allereerst te maken krijgt met wat roadrage, vervolgens een survival into de deep woods of Oregon. Uiteraard is dit al tig keer eerder gedaan. Toch als opfriscursus genietbaar. Schijnt een remake te zijn van Försvunnen (Film, 2011) - MovieMeter.nl

avatar van stratmans

stratmans

het verhaal is goed, maar niet altijd evengoed in beeld gebracht , zo loopt de film redelijk traag

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Best nog een spannende film. Een film als deze kan niet eens meer origineel zijn. Een slechterik die in de bossen van Portland een vrouw opjaagd en ontvoerd. En toch kon de film mij bekoren. Technisch is de film ook dik in orde. En cinematografisch is het soms genieten geblazen. Dat zal ook een belangrijke factor zijn dat ik deze film zo aangenaam vind. Het eerste deel(the road-de regisseur heeft de film in drie delen opgedeeld) bevat prachtige opnames van het Amerikaanse landschap en haar wegen. Vroeger was dit de reden waarom ik zo van amerikaanse films ben gaan houden. Het slot bevat sowieso een hele sterke scene die ook sterk geacteerd was(het moment dat de ontvoerde vrouw, de vrouw van de ontvoerder belt). Plus daarbij enkele mooie shots maakt het een zeer degelijke film.

avatar van fritsy

fritsy

The road, the river, the rain, the night, the clearing, TE CLICHÉ

avatar van milan90

milan90

H

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Remake van een redelijk obscuur Scandinavisch filmpje. Lekker spannend en vrij goed gefilmd voor een lowbudget, wat het tot een kleine vondst maakt. Het zal je maar overkomen dat je alleen op reis bent en gestalkt en gekidnapt wordt door een serial killer.
Alone is vooral een survival thriller waarbij enkel koelbloedigheid en het overwinnen van angst een uitweg bieden aan het geplaagde hoofdpersonage. Goed uitgevoerd, misschien wat clichématig maar dat kon de pret niet drukken.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Goede film. Van dit soort type films heb ik er al aardig wat gezien, en deze vond ik toch wel bovengemiddeld. De film kijkt redelijk vlot weg, en het acteerwerk is ook allemaal vrij aardig te noemen.

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Het eerste wat ik dacht was,heb ik dit niet eerder gezien.en ja wel tig maal ook.de film is ver van origineel,in principe zelfs saai.alleen het eind word dan uiteindelijk nog de moeite waard.

avatar van JJmovienerd

JJmovienerd

Eindelijk weer een film die realistisch overkomt. Dit kan iedereen overkomen.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1983 berichten

Verhaallijntje hangt van de clichés aan elkaar; vrouw wordt door een onbekende man op de snelweg getreiterd, ze kan niet niet zien wie er achter het stuur zit, maar even later ziet ze zijn auto staan bij een tankstation. Het grootste cliché is nog wel dat de man steeds weer ergens opduikt, ook al had ze hem allang weer afgeschud of heeft hij zelf ergens een afslag genomen.

Als je in werkelijkheid zo'n gek achter je aan hebt zitten, op de... ik noem maar iets, de A2, en die man gaat er bij.. ik zeg maar wat, Zaltbommel af, dan ben je zo iemand ook echt gewoon kwijt. Dan kom je hem niet even later weer tegen bij een tankstation ergens ter hoogte van Breukelen.

Maar goed, film...

Overigens zijn al die clichés totaal niet vervelend, ik vond het eigenlijk wel een spannende film. Ook de twee acteurs irriteren niet.

Mooie natuurplaatjes, veel bos, ook nog even een scène die verwijst naar de openingsscène van The Shining: het autootje dat door het landschap glijdt als het ware, van grote hoogte gefilmd, maar hier staat toch echt wel duidelijk geen geniale regisseur aan het roer. Kubrick wist veel meer ruimte te creëren in die scène waardoor het bijna duizelde en dan die angstaanjagende blazers eronder.

Verder heeft de ontvoerder een goeie kop, echt een seriemoordenaarskop, maar niet te karikaturaal, al heeft ie wel een jaren '70 snor en een Dahmer-achtige bril op.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Een simpel opgezette, maar toch erg vermakelijke thriller . Opbouw is wat langzaam , maar vordert na een bepaald moment vrij snel door . Acteer werk is prima en spanning zit goed . Niet enorm hoogstaand vond ik zelf , maar kijkt goed weg en duurt niet te lang .