• 8.224.701 stemmen

Genre: Sport / Drama

Geregisseerd door: Shaun Paul Piccinino

Met onder meer: Grace Van Dien, Sean Patrick Flanery en Christina Moore

Over Lady Driver

Ellie Lansing heeft net op zestienjarige leeftijd haar rijbewijs gehaald. Ze probeert haar geboorteplaats Monterey, Californië, te ontvluchten in een gestolen auto. Vervolgens raakt ze betrokken bij een bijzondere auto-sport.

imageimageimage

avatar van zoetzuur

zoetzuur

Wel wat geromantiseerd maar ik vond het een prettige film. Het enthousiasme van de hoofdrolspeelster is duidelijk aanwezig en het geheel is goed en met voldoende emotie in beeld gebracht.

avatar van clubsport

clubsport

Ach ja , daar hebben we het plot weer wat draait om het gegeven om vrouwen te pushen om in mannen hobby's , beroepen en sport te krijgen , en natuurlijk moeten ze dan ook altijd beter zijn dan de mannen .

Het begint zo langzamerhand meer op propaganda te lijken dan entertainment .

avatar van Lebarron

Lebarron

Lady Driver gaat over Ellie Lansing, een meisje die is opgevoed is door haar moeder en stiefvader en opgegroeid in het weelderige Monterey en het heeft haar nooit aan iets ontbroken maar toch heeft ze zich er nooit thuis gevoeld. Haar enige vak waar ze goed in is op school is autoshop. Ze loopt weg van huis en komt bij haar oom Tim, de broer van haar overleden vader, terecht. Die geeft haar een baantje in zijn garage. Onderwijl komt ze er achter dat zowel Tim als haar vader autoracers waren. Ellie raakt hierdoor ook gefascineerd door het autoracen.

De film is niet origineel en vrij voorspelbaar maar heeft zijn momenten voornamelijk dankzij de aardige cast. Met 2,5* scoort hij daarom een krappe voldoende volgens The Lebarron Grading Standard.