365 Dni (2020)
Genre: Drama
Speelduur: 114 minuten
Alternatieve titel: 365 Days
Oorsprong:
Polen
Geregisseerd door: Barbara Bialowas en Tomasz Mandes
Met onder meer: Michele Morrone, Anna-Maria Sieklucka en Bronisław Wrocławski
IMDb beoordeling: 3,3 (98.017)
Gesproken taal: Italiaans, Pools, Engels en Frans
On Demand:
- Bekijk via Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot 365 Dni
Massimo Torricelli is een jonge Siciliaanse maffiabaas die aan het hoofd van de familie komt te staan als zijn vader wordt geliquideerd. Laura is een employé van een luxueus hotel in Warschau die op vakantie is in Sicilië. Op het Italiaanse eiland komen ze elkaar tegen. Voor Massimo is Laura de vrouw over wie hij altijd gedroomd heeft. Hij laat haar kidnappen, sluit haar op in een luxueus kasteel en geeft haar 365 dagen de tijd om van hem te gaan houden.
Externe links
Acteurs en actrices
Laura Biel
Massimo Torricelli
Mario
Domenico
Olga
Anna
Klara (Laura's Mother)
Thomasz (Laura's Father)
Massimo's Father
Martin
Video's en trailers
Reviews & comments
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Voor een mooie film is meer nodig dan twee bloedmooie mensen, die aanvankelijk voortdurend aan het bakkeleien zijn, die zich in een volgende fase te pas en te onpas overgeven aan fellatio en neuken en uiteindelijk de liefde (of zoiets) ontdekken . Zo voorspelbaar allemaal.
Deze stompzinnige film kan niet tippen aan Barbara Białowąs regiedebuut Big Love (2012).
AshhBoef88!!
-
- 1 berichten
- 9 stemmen
Hmmmm wat ik apart vind is dat er serieus van die naïeve mensen zijn die nu denken dat dit een gezonde relatie is...
Nee, dat is het niet... maar er zijn verscheidene mensen met deze fantasie, dus ik vind dat deze film zeker moet kunnen.
En is het acteerwerk slecht? Ja, dat is ook een feit. Maar toch heeft deze film me ergens aangetrokken. Spannend, sensueel, misschien wel een klein beetje fantasie. Maar ik zit zeer zeker klaar voor deel 2. Misschien een guilty pleasure, maar ik kan deze film zeer waarderen.
En ze zullen hem heus niet hebben gemaakt om mensen (naïeve vrouwen) te laten denken dat dit normaal is. Want dat is het niet, maar kijkplezier vond ik het wel
Tarkus
-
- 6409 berichten
- 5314 stemmen
Zeer matige Poolse film waarin vooral Engels wordt gesproken.
Dramatisch, ik vind van niet, veel erotiek dat wel...
Ook mooie vrouwen, maar verder ben je dan wel uitgepraat over deze film.
Scenario stelt niet veel voor en het einde is een totale ramp.
_Se7en_
-
- 1999 berichten
- 1464 stemmen
Eeeeeeeewww
Hoofdrolspeler is een vieze vent met een volwassen lichaam en een puberbrein. "Laat me je zien wat je mist" laat zich vervolgens pijpen terwijl mevrouw moet toekijken
Wat mist ze nou eigenlijk? Hij ligt daar maar. Laat dan in ieder geval wat skills zien. Hij kan net zo goed "ik ben waardeloos in bed" op zijn voorhoofd laten tatoeëren.
Welke incel heeft verzonnen dat je hier een vrouw mee inpalmt Die agressie ook. Wat een zielig, verwend mannetje.
Hoofdrolspeelster is schitterend. Mogelijk één van de mooiste vrouwen die ik ooit gezien heb. Acteert als een natte dweil, dat dan weer wel. Net als Mr. Little Dick Energy.
Degene die dit geschreven heeft, heeft mogelijk wel eens van een afstandje een vrouw gezien, maar meer ook niet. Als je een vrouw ontvoert, domineert, vernedert, bedreigt en aanrandt wordt ze niet verliefd op je. Stockholm syndrome is geen liefde. Het stoort me ook dat nergens een ondertoon ligt van "Hey, dit is niet oké. Die man is ziek."
Al met al: dom verhaal, belabberd acteerwerk, steenkolen Engels, slechte misplaatste muziek en leuke tieten. Zo slecht dat het wel een beetje een must-see is.
1* voor borsthaar
macrobody
-
- 2167 berichten
- 1801 stemmen
Normaal gesproken doe ik eerst wat vooronderzoek, maar dit keer zat ik wat te scrollen in het aanbod van Netflix en de thumbnail was een vrouw met een masker op a la een gemaskerd bal. Geen mondmasker want dan had ik 'm nooit gekozen. Nee, dit leek me interessant. Het begint dan met een scene op Lampedusa waar de vader wordt neergeschoten maar waar dat schot dan vandaan kwam was mij niet geheel duidelijk. Dan krijgen we een flip/flop van scenes aan de ene kant met Massimo en aan de andere zijde met Laura. Of die conversaties nou iets met elkaar te maken hadden was mij ook niet duidelijk. Al met al een moeizaam begin, maar eenmaal wanneer hij Laura heeft ontvoerd is het duidelijk dat men een soft porno wilde maken met een soort van verhaal, hoe belachelijk dat verhaal ook is. Het stockholmsyndroom met voorbedachte rade.
De hoofdrolspeler beweert dat de seksscènes niet echt waren. Zo'n kutfilm en dan geen kut mogen penetreren, lijkt me frustrerend. Misschien dat de perverse Hollywood dollars een hoop goed hebben gemaakt.
linxde1
-
- 393 berichten
- 342 stemmen
Als ik de beschrijving van de film zo lees dan wil die Massimo binnen 365 dagen bij Laura een Stockholm Syndroom kweken. Ja, dat is pas echte liefde. #sarcasm
linxde1
-
- 393 berichten
- 342 stemmen
Eeeeeeeewww
Al met al: dom verhaal, belabberd acteerwerk, steenkolen Engels, slechte misplaatste muziek en leuke tieten. Zo slecht dat het wel een beetje een must-see is.
1* voor borsthaar
Maar wel uitgekeken? Of alleen voor de tieten?
_Se7en_
-
- 1999 berichten
- 1464 stemmen
Oh jazeker. Anders had ik niet gestemd. Wel met pijn en moeite hoor. En nu schijnt er nog een vervolg aan te komen ook.
Hollywood007
-
- 3337 berichten
- 3538 stemmen
Ik begrijp de slechte reviews niet zo goed. Wat hadden jullie verwacht dan? Het verhaal is niet meer dan een Bouquetreeks boekje met een bad guy in de hoofdrol dit keer. Verheerlijking van verkrachting?? Stereotypes? Vrouwonvriendelijk? Me too?? Jeetje zeg, wat een geneuzel! Zou iemand serieus denken dat het ok is met een maffiabaas een relatie aan te gaan? Een vrouw te ontvoeren en door seks verliefd te laten worden? Moet alles zo serieus ganalyseerd worden?? Ik mag toch hopen dat de gemiddelde kijker het kan zien voor wat het is: een fantasie met een matig uitgewerkt verhaal, maar met bloedmooie hoofdrolspelers die een chemie samen hebben, die van het beeld af spat en met juist topmuziek eronder, beetje duister en gevaarlijke beat. Ik vond het heerlijk om naar te kijken, of het nou hoogstaand is of niet. De kijkcijfers spreken voor zich denk ik.. en ach meningen verschillen.
Gelukkig maar...
Ik ben het helemaal met je eens. Wat een gedoe over verkrachting en Stockholm syndroom. Dit is gewoon een station roman. Een meisje wordt ontvoerd door de bad guy en er ontstaat seksuele spanning en ze worden verliefd. Meer is dit niet dus zoek er ook niet meer achter. Verheerlijkt 50 tinten dan ook geweld op vrouwen? Zoals bij alles, als je het niet wil zien, kijk het dan niet. Ik lees online reacties van vrouwen die zeggen dat ze geen enkele man nog vertrouwen na het zien van deze film. Jezus seg, kunnen we nog wat meer overdrijven. Ik vond deze wel leuk om naar te kijken. En deel 2 en 3 ga ik ook zeker kijken. Ik ben een vrouw en nam hier geen aanstoot aan.
En het acteerwerk..ach sinds wanneer wordt er in (soft)porno nu eigenlijk wel goed geacteerd. Ik denk niet dat de acteurs geselecteerd zijn voor hun acteerkunsten. Er goed uitzien en geen problemen hebben met veel naakt was zowat de criteria waaraan ze moesten voldoen denk ik. Wel das dan geslaagd.
NinaLieve
-
- 1 berichten
- 2 stemmen
Het acteerwerk is niet denderend.
Toch een boeiende film, omdat het een stukje fantasie is op seks gebied.
Ik vond het een opwindende film, verhaal mocht wat beter.
clubsport
-
- 3175 berichten
- 6559 stemmen
Meid, doe vooral je ding.
quote=4898720]
Kijkcijfers zeggen niks, scores wel.
En moet alles zo serieus geanalyseerd worden? Ja. Alles.
Wow wat een deprimerende manier om naar films te kijken .
keukenzout
-
- 394 berichten
- 431 stemmen
Wow wat een deprimerende manier om naar films te kijken .
Oké bedankt voor je bijdrage.
Moviestar1979
-
- 1575 berichten
- 936 stemmen
De anti-verkrachtingsorganisatie Pro Empower schreef een open brief in de hoop dat de film op diverse streamingwebsites werd verwijderd. De filmmakers merkten op dat de film een volwassen en moderne herinterpretatie is van Belle en het Beest. Alvorens hij het script voor deze film kreeg, had Michele Morrone zijn film- en televisiecarrière opgegeven. De acteur was pas gescheiden, blut, zwaar depressief en werkte als tuinman in een klein Noord-Italiaans dorpje. Na vijf maanden met koeien en kippen gezwoegd te hebben, kreeg hij een telefoontje van zijn agent. Een team van Poolse filmmakers wilden hem de hoofdrol van een Italiaanse maffiabaas aanbieden. Morrone gaf zijn tuinier te kennen dat zijn maag van streek was, en stapte vervolgens op het vliegtuig naar Polen. Op de vraag welke scène hij het moeilijkste vond om te filmen, zei Morrone: “Dat was de pijpbeurtscène. Het was echt lastig voor mij, omdat ik op de set kwam en dit meisje ontmoette. Na de eerste twee minuten dat ik haar had ontmoet, begon ze me te pijpen. Ik had een neppe voorbindpenis. Het was ongemakkelijk, maar tegelijkertijd grappig. Zodra ze eenmaal begon, hoorde ik de mensen om me heen giechelen. Dit terwijl ik persoonlijk serieus moest blijven.” Naast zijn fysieke transformatie had Morrone ook een mentale transformatie nodig om het personage van Massimo te creëren. Morrone gaf te kennen: “Massimo is een seksverslaafde. We probeerden het personage te baseren op iemand die een seksverslaving heeft. Het is lastig, omdat ik persoonlijk geen seksverslaafde ben. Dus psychologisch was het niet eenvoudig.” Morrone had persoonlijk geen moeite met de expliciete seksscènes, omdat hij er in Italië aan gewend is. In zijn eigen woorden gaf hij te kennen: “In de filmindustrie in Polen, is het iets dat je niet accepteert. In Italië zijn we echt voor dit soort scènes. Als we seksscènes opnemen, laten we graag de diepste passie ooit zien. Voor ons zijn de seksscènes erg sterk en diep. Dus ik was er echt klaar voor.” Schrijfster Blanka Lipinska onthulde dat het shot waarbij Morrone in de privé-delen van actrice Anna-Maria Sieklucka duikt, uit eerdere versies van de film was geknipt. Later werd dit opgenomen, nadat ze had gevraagd om het terug te plaatsen. Volgens Lipinska was dit voor koppels een zeer populair gebaar in Polen. De schrijfster heeft in de film een cameo als bruid. In eerste instantie had ze ook aangeboden om de rol van een stewardess te vertolken tijdens de beruchte pijpscène. Ze was van mening dat alleen zij kon laten zien waar de scène werkelijk over ging. Het productiebedrijf verwierp dit idee, en een actrice werd ingehuurd om de scène te filmen. Volgens Lipinska was met name de seks in de film geweldig. De filmmakers deden er alles aan om de seksscènes authentiek te maken. De filmmakers wilden dat het publiek het gefluister en de zware ademhaling zou horen, en tegelijkertijd hun zweet en passie zouden zien. Ze maakten de camera onopvallend en onzichtbaar voor de twee personages, zodat ze de scène uitgebreid konden naspelen in verschillende lange takes. De bemanning op de set werd tot een minimum beperkt. De scènes bleken zo overtuigend te zijn, dat verschillende kijkers ten onrechte dachten dat de hoofdrolspelers echte seks op de set hadden. Morrone gaf te kennen dat dit niet het geval was. Volgens de acteur kwam dit door hun sterke acteerprestaties, en wist hij hoe ze het moesten faken. De film werd zoals verwacht veel geassocieerd met Fifty Shades of Grey, maar volgens Morrone was “365 DNI” meer seksueel explicieter. Diverse filmcritici hebben beide films met elkaar vergeleken, en kwamen eveneens tot dezelfde conclusie.
Ondanks de controverse en slechte recensies, werd de film een megahit voor Netflix. Met name nadat deze in juni 2020 wereldwijd op het platform werd uitgebracht na een succesvolle theaterloop in Polen. Sinds Netflix in februari 2020 hun dagelijkse top 10 heeft gemaakt, staat deze film regelmatig in de top 10 van verschillende gebieden. Met name in Amerika, Australië, Groot-Brittannië, Brazilië, Frankrijk, Spanje en India. Forbes schatte dat de film de grootste Netflix-hit van het jaar zou kunnen zijn, die verschillende traditionele Amerikaanse films verslaat. In Polen vond men de film vrouwonvriendelijk. Ook de buitenlandse recensies waren negatief. Lipinska was na Heywood Gould van Cocktail de tweede schrijfster in de geschiedenis van de Razzies. Ze ontving een prijs voor het slechtste scenario. Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. De dialogen tussen de hoofdpersonages zijn ontzettend slecht, en het plot slaat echt nergens op.
1,0 *
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
Vijf jaar nadat hij op Lampedusa een aanslag overleefde stuit maffiaventje Massimo [Michelle Morrone] bij toeval letterlijk en figuurlijk de vrouw van zijn dromen. In plaats van Laura [Anna-Maria Sieklucka] gewoon aan te spreken besluit hij haar te ontvoeren. Hij geeft zichzelf 365 dagen om ervoor te zorgen dat zij verliefd op hem wordt. Als dat niet lukt laat hij haar vrij. Softcorenonsens met een typisch pornoscript dat dient als excuus voor allerlei seksuele fantasieën afgewisseld met allerlei popdeuntjes en hier en daar wat dialoog. Het kan nog erger, zo blijkt uit de twee vervolgen 365 Days – This Day en The Next 365 Days.
Pre- en sequels
The Next 365 Days
2022
2 reacties
365 Days: This Day
2022
14 reacties
Gerelateerd nieuws
Poolse Netflix-hit '365 dni' krijgt tweede en derde deel
Dit zijn de allerslechtste films van 2020 volgens MovieMeter
'365 dni' loopt de kans om nog twee Netflix-records te breken
Zangeres Duffy wil dat '365 dni' van Netflix verdwijnt
Bekijk ook
Adú
Drama, 2020
18 reacties
Athlete A
Documentaire / Misdaad, 2020
14 reacties
Magnetic
Documentaire / Sport, 2018
1 reactie
Everybody's Everything
Biografie / Documentaire, 2019
3 reacties
Looks That Kill
Komedie / Drama, 2020
2 reacties
The Babysitters
Drama, 2007
47 reacties
Gerelateerde tags
seksontvoeringnachtclubnaaktheidgangsteryachtnight clubherenhuisprostitutierelatiesoftcoremature bdsmrich man poor woman abductionsex
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.