• 8.229.151 stemmen

Met onder meer: David Kross, Frederick Lau en Janina Uhse

Oorspronkelijke taal: Duits

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Betonrausch

Drie jonge corrupte makelaars gaan tot het uiterste om rijk te worden. Ze zetten met hun handlangers de Berlijnse vastgoedmarkt op zijn kop. Alles gaat goed totdat hun grote succes alles kapot dreigt te maken. Het drietal komt in een draaikolk van fraude, hebzucht en drugs terecht.

imageimageimage

Tarkus

Hoewel ik het niet echt een komedie vind is het af en toe wel leuk.

Maar de nadruk ligt meer op het drama vind ik.

Een goed verhaal over oplichting is het meer, dat het uiteindelijk slecht afloopt laat zich raden.

Ik vind de Duitse cinema niet echt geslaagd in wat men daar komedies noemt, maar het kan er wel mee door, heb me niet verveeld met de film, maar hou toch meer van hun non fictie films.

avatar van Pim1993

Pim1993

Leuk, vlot, simpel. Grappig filmpje, niet meer dan dat. De schrijvers hebben zich goed ingedekt door de ingewikkelde details weg te laten, en die heeft de film ook niet per se nodig. Janina Uhse is een plaatje.

avatar van kinkymen

kinkymen

Vermakelijke film met een flinterdunne verhaallijn. De komische noot vond ik wat tegenvallend en de oplichting is zo overduidelijk dat het te ongeloofwaardig is dat iedereen die ze oplichten er met beide benen intrapt.

Echter positief is de snelheid van film, paar leuke momenten erin en zoals hierboven al gezegd is Janina Uhse een zeer mooie vrouw en een genot om na te kijken.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Een mooie film. Een komedie vind ik het ook niet, maar wel een leuk verhaal om 90 min te bekijken.

avatar van Elchapo

Elchapo

Ik had na dertig minuten steeds meer het idee dat ik naar een duitse versie van the wolf of wall street zat te kijken.Deze film heeft weinig met komedie te maken,maar het is een onderhoudend verhaal en voor 90 minuten goed te doen.....ook Sofia thomala is te zien,een bekende celeb bij de oosterburen vanwege haar relaties met wat beroemde mannen oa.til lindemann van rammstein en keeper karius (Liverpool en besiktas). 3 stars.

avatar van schumacher

schumacher

Ik begrijp de lage scores niet zo goed maar soit.

Voor een Duitse film zijnde vond ik die heel goed, genoten vh begin tot het einde, goeie acteurs ook, leuk verhaal, is echt wel mijn ding zo'n films.

Ik wou dat ik ook zoiets kon haha, al is het maar 10 jaar ofzo, 10j een leven zo, direct, maar zoiets zal ik nooit hebben. Nu zoals velen heel je leven uwe zak afdraaien met in mijn geval een geen te hoog werkloon en dan ziede hoeveel ze van je afnemen en dergelijke meer, bah. Gezondheid is belangrijk natuurlijk maar voor de rest telt maar 1 ding en dat is geld. Telkens ik dit zie en bij heel wat films het ook waargebeurde feiten zijn, straffe gasten, wel pijnlijk voor degene die zich laten oplichten.

Echt wel een goeie film.

avatar van kleez

kleez

Elchapo schreef:

(...) ook Sofia thomala is te zien,een bekende celeb bij de oosterburen vanwege haar relaties met wat beroemde mannen oa.til lindemann van rammstein en keeper karius (Liverpool en besiktas). 3 stars.

Kijk! Dit zijn de weetjes! Dit weet onze gossip-girl dan weer hè?!

Ik vond dit helemaal geen slechte film! Kijkt heerlijk weg. Heb me prima vermaakt, fikse meevaller!

avatar van Elchapo

Elchapo

kleez schreef:

Kijk! Dit zijn de weetjes! Dit weet onze gossip-girl dan weer hè?!

gossip girl??? Nee hoor,ik lees dagelijks de Bild zeitung,en dan krijg je dit soort 'weetjes' gratis onder ogen,ook al wil ik het eigenlijk niet.Als je naar mijn avatar kijkt zie je waarom ik de Bild lees....

avatar van umbra

umbra

Heb me hier uitermate mee vermaakt, film ging met goeie vaart vooruit. Verhaal was ook boeiend. Aanrader.

avatar van umbra

umbra

En gewoon ook heerlijke karakters, goeie cast.