Becky (2020)

Thriller / Actie

geregisseerd door Jonathan Milott en Cary Murnion
met Lulu Wilson, Kevin James en Joel McHale

De dertienjarige Becky gaat met haar vader, de weduwnaar Jeff, een weekendje weg. Na de dood van haar moeder hoopt Becky, die zich op emotioneel vlak afgesloten heeft van de rest van de wereld, de band met haar vader te versterken. Jeff ziet het uitje als een mogelijkheid om Becky voor te stellen aan zijn nieuwe vriendin. Veel tijd om een band te scheppen tussen de dames is er niet. Vier gevaarlijke onbekenden staan aan de deur van hun vakantiehuis.

avatar van james_cameron
Vermakelijke thriller waarin de dertienjarige Becky (de veelbelovende Lulu Wilson) de misdadigers te lijf gaat die het zomerhuisje van haar en haar vader binnenvallen. Verwacht geen Home Alone, dit is een extreem gewelddadig en bloederig werkje, goed gemaakt (vooral de montage is inventief) en spannend opgebouwd. Grootste troef is de aanwezigheid van komiek Kevin James, die hier een Vince Vaughn doet als de nare bendeleider. Voorzien van ruige baard, kale kop en een hakenkruis op zijn achterhoofd getatoeëerd is hij duidelijk op zoek naar een kleine carrièreswitch. Met succes overigens.

avatar van DjFrankie
Amusante wraakfilm. Met plezier gekeken.

avatar van Grindhouse62
De wraakfilm Becky met een verhaal zoals al in vele films is verteld. Maar Lulu Wilson is goed op dreef als de in mijn ogen van nature al gestoorde Becky. De haast psychologische manipulaties van haar aanvallers werken doeltreffend in het verhaal. Zei ruimt haar aanvallers 1 voor 1 op met doeltreffende bloedige kills, die haar nog krankzinniger lijken te maken. Becky is een zeer vermakelijke actie thriller, die mij zeer zeker heeft vermaakt en waarvan ik een vervolg zeker niet uitsluit. Een 3.0+

avatar van mrkos
Tja Kevin James, als je haar vader niet had vermoord had je de sleutel gewoon gekregen, end of story. Meest creepy van de film vond ik ongetwijfeld becky, werd zelfs beetje bang voor haar. Naar mijn inziens een beetje te ongeloofwaardig hoe ze die mannen 1 voor 1 afslachtte...Niet alleen die mannen waren monsters, maar ook zij!

2,5 ster.

avatar van Kondoro0614
“Lucky for us.. I brought a lie detector.”

Ik had hier persoonlijk iets meer van verwacht. ‘Becky’ is een prima wraakfilm met toch zeker fijne bloederige scenes en soms zelfs met wat spanning, toch waar de eerste dertig minuten voornamelijk best saai waren. Toch weten ‘Jonathan Milott’ en ‘Cary Murnion’ het roer snel om te gooien, en word van een vrij saaie zit die eigenlijk nog weinig betekende al wat spannender, en tot op het eind best spannend. Al hebben de nodige cliché praktijken mij toch wel een beetje weg gehouden, en heb ik me eigenlijk de gehele film door geïrriteerd aan steeds vrij kleine dingen.

En zoals ik al zei, het begin van de film werd ik al aardig geïrriteerd. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel personages zoals ‘Becky’. Het overdreven irritante gedrag waar ik dan niet tegen kan. Hoewel het verhaal aangrijpend kan zijn voor veel mensen, en wat ik ook best snap, vond ik de personage zelf best irritant: vooral de eerste dertig minuten. ‘Lulu Wilson’ weet de rol van ‘Becky’ goed op haar te nemen maar weet de film niet altijd even goed te dragen. Haar personage sloeg gelukkig na een kleine veertig minuten volledig om en toen werd ik zelfs een beetje bang van haar wat ik gaaf vond. Het deel dat ze een man vermoord met de schroef van de boot was heel erg gaaf om te zien en, dat hielp de film ook wat meer naar boven. Of de sleutel in de oog van ‘Kevin James’ drukte waarna hij zijn eigen oogbal er af sneed met een keuken mes, ‘Jonathan Milott’ en ‘Cary Murnion’ weten dus prima zulke scenes in de film te verwerken, hadden ze dit nou maar een tikkeltje vaker gedaan.

De rollen twist van ‘Kevin James’ vond ik overigens erg geslaagd, iets wat deze film voor mij ook deels heeft weten te redden. ‘James’, de voornamelijk komische acteur gaat hier een vrij serieus en duistere rol aan, iets wat ik niet zo snel bij hem had verwacht. De rol die ‘James’ aangegaan is, is die van de gevaarlijke ‘Dominick’. Een neo-nazi die gevangen zit en met een groepje handlangers wist te ontsnappen waarna ze terecht kwamen bij ‘Becky’ en haar gezin om een bepaalde sleutel te vinden die hun ‘Brotherhood’ zou helpen.

Mijn verwachtingen zijn dan wel niet helemaal uitgekomen, het begin heb ik dan wel gehaat al om al is ‘Becky’ toch nog een redelijk vermakelijke thriller film die neigt naar horror. Sommige elementen hadden van mij wat sterker gemogen, en het einde weet de film dan ook het meeste te redden.

avatar van Friday the 13 th
Weet nu eigenlijk iemand waarvoor die sleutel nu diende? Beetje vaag allemaal.

avatar van jaxteller
Friday the 13 th schreef:
Weet nu eigenlijk iemand waarvoor die sleutel nu diende? Beetje vaag allemaal.

Denk dat dat bewaard is voor een mogelijke deel 2.

jaxteller schreef:

Denk dat dat bewaard is voor een mogelijke deel 2.

Of gewoon een mcguffin.

avatar van Noodless
Toch wel een aardig klein filmpje met een fijne cast die vooral weet op te vallen door een paar echt goed geraffineerde kills die bruut en bloederig overkomen. Kevin James is leuk in zijn nieuwe rol als badass en Lulu Wilson weet ook wel overtuigend over te komen. 6,5/10

avatar van mcdaktari
Toen ik het begin zat te kijken, die scene in de bajes, dacht ik, waar ken ik die kale met die baard toch van? Serieus????? Kevin James als slechterik? Dat is eens wat anders dan, Paul Blart, Mall cop. Maar als je daar doorheen kijkt doet ie het helemaal zo slecht nog niet als Bad Guy

avatar van Chelsea94
Geen idee waarom het hier een thriller is, dit valt toch onder horror met alle gore, leuke kills. Ik vond het wel een toffe film, leuk om kevin james eens in een totaal andere rol te zien. Ik heb wel een antwoord willen hebben op de sleutel, waarvoor is deze?

Lulu Wilson doet haar best en zet Becky niet onverdienstelijk neer. Maar de film is te langdradig, de domme en onnatuurlijke acties en reacties maken het lastig meeleven en de dialogen zijn geregeld echt belabberd. Op zich leuk om Kevin James eens als bad guy te zien, maar met wat het script hem geeft valt weinig indruk te maken.
De setting is prima, doch erg cliché. En het camerawerk en de montage zijn wisselvallig. Soms tof, maar net zo vaak slordig en vaag.

Een mager vijfje voor mij.

avatar van Daan258
Leuk om Kevin James in een totaal ander soort rol te zien spelen, volgens mij ook voor het eerst dat ik hem in zo'n soort film zie.

Lekker simpel met hier en daar wat leuke momenten. Het had van mij wel een stuk grover en harder gemogen. Op 2 scenes na vond ik het wat braafjes.

avatar van rebelkush
Als je Home alone, Problem child, Macgyver, Eden Lake en Shot caller in de blender gooit krijg je Becky.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik van dit film moet vinden.
Verhaal is vrij matig net zoals de casting.
FIlm is wel spannend en de kills zijn behoorlijk bruut.
Film gaat vrij snel, en de achtergrond muziek is heel erg goed.

Grote probleem van dit film is eigenlijk Kevin James en de personage Becky.
Ik kan genieten van Kevin James als pakketbezorger maar dit rol past gewoon niet bij hem.
Als je een 13 jarige Becky had omgewisseld met een 15 of 16 jarige jongen had dit film (voor mij) heel anders kunnen uitzien. Meisje die Becky speelt doet het trouwens wel goed.
Prachtige hond trouwens die Diego, ik hoop ooit een Cane Corso of een Dogo Argeninto te mogen verwelkomen. Of misschien wel allebei

Leuke film voor een zondag middag.

avatar van teigertje
Een steengoede aktie-thriller met horror elementen.
Het meisje Lulu Wilson is een grote verassing in deze film en waarschijnlijk een aanstormend talent.

Ook zeer verassend, Kevin James de bekende komedie acteur in dit soort rol te zien spelen, hem zeer goed af ging.

Wel op het randje, een kind zo rol te laten vertolken, maar de jonge dame, speelt zeer goed.
Rambo Versus Jason achtige praktijken, zullen we maar zeggen.

Enkele scenes, vond ik persoonlijk, iets te ver gaan en overbodig.

Zoals ze zegt,

Er was eens een klein meisje.
Met blond haar.
En als ze lief is, is ze lief.
Maar als ze boos is, is ze angstaanjagend.

Zet je schrap zou ik zeggen.

In het genre een gigant.

avatar van Gi-Force
Niet bijster origineel, maar het meisje is een tough cookie. Sommige scenes zijn erg ongeloofwaardig gezien de leeftijd en kracht van het meisje. Maar de gore maakt veel goed. Leuk om eens te zien.

avatar van feenah
Geweldig irritant kind.
Wie is de echte slechterik in dit verhaal en wordt dan nog opgehemeld ook?
Neh, geen goed kijkvoer dit.

avatar van Filmkriebel
Een 13-jarige die de overhand krijgt op vier neonazi's en die o.a één afmaakt met de schroef van een boot, een kolos van meer dan 2m die een 13-jarige vol in de borst slaat en kijk, onze plechtige communicant kan ook autorijden. Realistisch! Er verschijnt nogal wat onzin tegenwoordig die men dan nog makkelijk slikt ook. Hadden ze nu nog gezegd een 17-jarige of zo, of hadden ze er meer komische accenten in verwerkt, of Greta Thunberg de hoofdrol gegeven, dan was dit vast een acceptabeler film geworden.
Voor nu : eens met mijn voorganger; dubieus entertainment dat ook erg bespottelijk overkomt. Dat het bruut en bloederig is maakt dan niet zoveel meer uit maar dat is wel zowat het enige waar deze moderne exploitation nog enkele punten op scoort.

avatar van Phantasm
Leuke wraakfilm door een 13 jarig meisje. Zit verder ook genoeg gore in. Prima vermaak.

avatar van Creative-lady
Ik vond het wel een mooie film.
Alleen jammer ... Het laatste 20-30 min was het een donker scène en dan was het meestal een zwart scherm, waardoor ik bijna niets meer kon zien.
En het einde? Was ook niet leuk

avatar van Shadowed
Best leuk.

Van dit regieduo krijgt Bushwick nog altijd mijn voorkeur, maar het is fijn om te zien dat het duo nu zelf ook inziet dat ze misschien te veel hooi op diens vork hebben genomen met Bushwick. Het resultaat is dan ook een erg simpele film met een hoog entertainmentgehalte. Nog steeds niet zonder minpunten.

Wilson is hard op weg naar een goede carrière, hopelijk wordt ze geen Emily Lind 2.0 want Lind verloor op oudere leeftijd haar acteertalent. Soms speelt Wilson iets te theatraal, maar ze gaat erg goed op in haar rol en zet soms een aardig uniek personage neer. Echt badass is ze niet omdat ze niet echt sterker of meer intimiderend overkomt dan haar vijanden, maar ze is wel leuk.

Verder ook leuk om James in een schurkenrol te zien. Verfrissend eigenlijk aangezien ik hem enkel van suffige komedierollen ken. Jammer dat Milott en Murnion hem net niet genoeg mee kunnen geven om echt leuk te worden. Het is nu vooral leuk dat het James is, maar als schurk stelt hij als personage nog niet al te veel voor.

Visueel ziet het er aardig uit, maar toch had er iets meer power mogen zijn vanuit de regie. Een iets frisser sfeertje, of juist meer gritty. De film kan beide richtingen op, maar kiest er geen en dat komt het resultaat niet ten goede. Camerawerk is verder wel on-point, maar aan de montage, het schrijfwerk of de cinematografie had wel iets meer gesleuteld kunnen worden.

Blijft allemaal wel erg lekker wegkijken. Veel entertainment en genoeg tempo. Het voelt nergens langdradig aan en neemt niet te veel hooi op z'n vork, behalve de soms onnodige dramazijwegen die Milott en Murnion perse moeten nemen. Qua bloed en gore overigens genoeg te beleven. Niks dat absoluut over-the-top gaat, maar het bloed mag soms rijkelijk in het rond spatten.

Aan het einde van de dag is dit zeker een film waar ik me mee heb vermaakt en dat is voornamelijk wat telt. Snel filmpje, maar het had zeker beter kunnen zijn. Iets eigenzinniger en aparter. James had ook iets meer te doen mogen hebben, maar verder heb ik me goed vermaakt met deze film. Leuke rol van Wilson, leuke actie. Ik vond het prima. Kijken of Milott en Murnion nu met hun volgende film echt omhoog kunnen schieten.