• 8.297.419 stemmen

Genre: Thriller

Oorsprong: Brazilië

Geregisseerd door: Vicente Amorim

Met onder meer: MASUMI, Jonathan Rhys Meyers en Tsuyoshi Ihara

IMDb beoordeling: 4,5 (791)

Oorspronkelijke taal: Portugees

Plot Yakuza Princess

"Every sword has a story."

Een Japanse bendeleider wordt vermoord. Zijn enige erfgename, de baby Akemi, wordt voor haar veiligheid naar het buitenland gebracht. Twintig jaar later komt de jonge vrouw haar afkomst te weten en besluit ze de oorlog te verklaren aan de verantwoordelijken. Deze hebben het tevens op haar gemunt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van joolstein

joolstein

Mooi uitgevoerde actiethriller gebaseerd op een Braziliaanse graphic novel; Samurai Shiro. Een film met een frisse achtergrond: Brazilië. Om precies te zijn, het Japanse deel van de stad São Paulo (de grootste Japanse gemeenschap buiten Japan) Akemi, (MASUMI een popzangeres) is net 21 en leidt in die Braziliaanse stad een gewoon leven. Shiro (Johnathan Rhys-Meyers) een man met geheugenverlies wordt wakker in het ziekenhuis. Tegelijkertijd is in Osaka de Yakuza-luitenant Takeshi (Tsuyoshi Ihara) bezig met zijn bezigheden. Hun lot en Muramasa, een katana zijn onherroepelijk met elkaar verweven. Er wordt de tijd genomen om het verhaal op te zetten en ons langzaam informatie geven over alle spelers. Ook al zijn sommige dingen ook niet moeilijk te raden, hoe ze in elkaar zitten, maar het was best een fijn mysterie!

Maar dan...is er een vechtpartij in een club en dat is de start van een wilde en soms bloederige achtervolgingen door Brazilië. En die actie is erg goed en is er in overvloed, hoofden worden afgehakt, schedels gespleten en bloed spat in het rond bij kogelinslagen. Naarmate het verder gaat, is het duidelijk dat niemand is wie of wat ze beweren te zijn en zelfs de doden hebben hun geheimen. Het tweede waar de film mee opvalt zijn de weelderige beelden en de duistere sfeer! Er is werkelijk een prachtige passende gruizige achtergrond voor het bloedvergieten. Van elke scène in deze film zou je misschien wel een screenshot kunnen maken? Aan het einde laat men het open zodat e ruimte is voor een vervolg. Laten we het hopen! Dit was voor mij één van de betere actiefilms die ik dit jaar zag!

avatar van filmkul

filmkul

Aardige actiefilm, maar ook niet meer dan dat. Het verhaal is onnodig complex en naar mate de film vorder ook weer heel simpel. De film begint ook wat onwennig en is even doorbijten. Gelukkig herpakt de film zich na een kwart en wordt je als kijker getrakteerd op aardige maar bloederige actiescenes met wat rondvliegende ledematen. Het acteerwerk is redelijk, hoewel de hoofdrolspeelster zo nu dan moeite heeft met bepaalde scènes. Visueel is de film top. Duistere, grauwe sfeer en Manga achtige scènes worden mooi gecombineerd tot een strak geheel. 3.0

avatar van blurp194

blurp194

Half/half.

Op zich is de setting in Sao Paulo leuk, en er zijn een paar erg goeie locaties. Maar de beelden zijn met een paar leuke uitzonderingen niet echt top, Masumi overtuigt niet heel erg als yakuzaprinsesje en Rhys-Meyers viel me ook niet heel erg mee als de laconieke held zonder geheugen. En het einde is wat slap, leuk dat er een opening voor een vervolg wordt gegeven maar het voelt ook nogal onaf. Misschien het ergste nog wel, de evil Muramasa krijgt wat te weinig evils te doen.

Dan telt dat bij mij op als een wat onvervulde belofte, een goede poging, een mooie oefening maar zonder het resultaat waar je toch eigenlijk op hoopt. Misschien dat een vervolg dat dan inlost.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Was benieuwd naar Jonathan Rhys Meyers, ik heb wel iets met zijn acteerwerk. De eerste van de regisseur die ik zag, dus was benieuwd. De beelden in zwoele kleuren zijn in ieder geval meteen wel mooi, en daar houd ik wel van. Maar het gemiddelde hier op MM en op IMDB gaven wel aan dat ik geen hoge verwachtingen zou moeten hebben, een gewaarschuwd mens.............. Een Oostenrijke die een Yakuza-film regisseert in Brazilië, hoe krijg je dat voor elkaar?

De Yakuza is hard, en dat zien we meteen. Men wind er geen doekjes omheen. Het neon schittert van het beeld alsof je in Tokyo beland bent, qua setting dus heel goed gedaan in mijn optiek. Niet alle vechtscenes zijn sterk in beeld gebracht maar over het algemeen vond ik dat eer best een leuke sfeer aanwezig was. Verhaal is wat een oude weg bewandelen, maar ach..... het hield me prima bezig.

Tja en wat verdiend deze prent dan in mijn ogen?, nou die vraag was en is een beetje lastig. 3** vind eigenlijk te weinig en 3,5** weer net teveel. Maar als ik het vergelijk met al die bagger die er tegenwoordig uitgebracht wordt ga ik dan toch voor 3,5**. Een 6,75/10. Prima mee vermaakt ondanks het geen hoogvlieger is.