Rundfunk: Jachterwachter (2020)

Nederland

geregisseerd door Rob Lücker
met Yannick van de Velde, Tom van Kalmthout en Pierre Bokma

De keihard werkende Wachtopzichter (Yannick van de Velde) runt zonder hulp camping HIVO. De komst van de uitgeleefde ex-wereldster Ronnie Bosboom Jr. (Tom van Kalmthout) lijkt een zegen, maar wanneer hij op de vlucht blijkt voor gevaarlijke criminelen, moet het duo er alles aan doen om de camping te redden.

• vanaf 9 oktober te koop op dvd en blu-ray

avatar van rep_robert
Persoonlijk vind ik dit leuker dan de klaslokaaltjes en dergelijke. Hier kunnen ze iets meer losgaan en zijn ze niet gebonden aan een school. Maar een aflevering duurt natuurlijk wel minder lang.
Je merkt overduidelijk wel dat het bioscooppubliek niet hetzelfde publiek is dat de serie op handen draagt. Die mensen weten waarschijnlijk niet eens dat de film in de bioscopen draait of dat de bioscopen weer open zijn. Tv is toch wat toegankelijker.
"Jullie hebben allemaal een (on)voldoende" is toch haast wel een ingeburgerd fenomeen heb ik het idee

Enige wat er bij mij niet ingaat zijn mensen die de serie fantastisch vinden en vervolgens de film een gigantisch misbaksel vinden. De stijl van humor is niet opeens compleet anders. Het is vooral het format film dat het anders maakt.

Ik merk in de Pathé Unlimited community ook dat de mensen werkelijk naar alle films gaan die draaien. Of het nou kinder/peutervoorstellingen (met licht aan en zachter geluid) zijn maakt voor die mensen niet uit.

avatar van Walter S.
rep_robert schreef:

Ik kijk wel veel, heb ook wel een brede film smaak, maar ik kijk lang niet alles. Wat mij niks lijkt ga ik niet heen, geen Nederlandse rom coms bijvoorbeeld.
Van de 25 films die nu draaien in Pathé kijk ik er ongeveer 15 en zijn er ook ongeveer 10 die ik oversla omdat ze me niet leuk lijken of omdat het echt kinderfilms zijn, een goeie animatie zie ik graag, maar Wicky de Viking of Spike en de magische steen etc. sla ik over. Net als I still love you waar ik een op gristelijke leest geschoeide dramatische draak vermoed daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen. En zo zijn er nog wel een paar waar ik heel weinig van verwacht.

Om dan weer on topic te komen, ik denk dat de rundfunk fans wel weten dat deze film in de bios draait maar dat er ook mensen heen gaan die anderhalve scène van tv kennen of die inderdaad daadwerkelijk geen idee hebben wat ze moeten verwachten en dan verrast worden met een bak bizarre humor.

Een leuke absurdistische film, een 3,5.

avatar van Ajax&Litmanen1
rep_robert schreef:

Serieus? Ik heb altijd maar 1 stelregel, minstens genoeg gaan zodat het het abonnementsgeld van die maand waard is geweest. Kan 2x zijn, maar meestal is het 3 of 4 bezoeken in de maand. Soms 2 achter elkaar. Je bent met een pas minder kritisch, maar ik ga echt niet naar films waar ik de doelgroep niet voor ben of die me vooraf barslecht lijken. Ik ga wel meer ook naar films die ik vooraf in schat op ''best oke, maar zal 'm nooit een tweede keer meer willen gaan kijken''.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Jammer dat deze film ook nu alweer onder de 3.00 grens is gezakt dankzij een paar humorlozen die er 0,5 of 1 ster aan moeten geven. Bleh.

Ik vond hem heel leuk dus nu is ie weer 3,01

avatar van Walter S.
De zondagen zonder voetbal moeten voorbij, dus een paar weken na de eerste keer vanmiddag nog een keer naar deze film geweest. En weer enorm goed mee vermaakt. Geweldig, al die ranzige types op de camping in combinatie met de botte humor. Bij dit soort visuele feestfilms vind ik het geen probleem dat ik het verhaal al ken.

Hele bios is weggelopen, heerlijke film!

Ajax&Litmanen1 schreef:

vond het gewoon een dom ding, geen ster waard.
Dan ben je een humorloze, geweldig, ben je in elk geval iets. Schaap Ajax&Litmanen is verder niets. Jaloezie vreet aan zijn ziel.

avatar van Ajax&Litmanen1
Graaf Machine schreef:

vond het gewoon een dom ding, geen ster waard.

Haha. Een maandje terug zei je dit nog:

Graaf Machine schreef:
Op zich wel een leuke film, met grove humor en onverwachte wendingen, maar duurt ook wel te lang. Na een uurtje had ik het wel gezien, want er zat ook nogal wat herhaling in de soort humor. Na tig keer 'kanker' gehoord te hebben weet je het wel, en de zoveelste dikke lelijke naakte kerel is niet grappig meer.

Wel een compliment voor de kleuren. Heerlijke vergeelde jaren '70-foto kleuren, die de hopeloze bende op de camping nog eens accentueren.

Maar nu verlaag je snel de score en probeer je me een weerwoord te geven. Ik durf voor mijn mening te staan, jij niet schijnbaar

avatar van rep_robert
Van 3, naar 2 naar 1....het kan verkeren in een paar weken tijd. Dit is gewoon tegendraads doen idd, of een bipolaire stoornis met stemmingswisselingen. Onnodig haatvolle reactie op iets wat jij een week geleden zei ook. Beetje heel erg kinderachtig allemaal.

Haha. Een maandje terug zei je dit nog:

Ik heb mijn score wel weer aangepast, was niet zo netjes van mij die te verlagen. Was gewoon een beetje pissed off over die opmerking van jou. En dan een slokje te veel op, ja dan kan zelfs ik wel eens dom reageren.
Sorry, Ajax.

avatar van rep_robert
Sportief Iets minder MovieMeteren jij als je aan het zuipen bent. Kan me bij een andere film ook nog een hilarisch brabbelverhaaltje herinneren haha. Weet alleen even niet meer welke dat was.. Kwam je toen ook een dag later op terug. Ik gok Alien:Covenant.

rep_robert schreef:
Sportief Iets minder MovieMeteren jij als je aan het zuipen bent. Kan me bij een andere film ook nog een hilarisch brabbelelverhaaltje herinneren haha.

Ja, maar als je lekker aan de borrel bent, dan denk je niet zo rationeel. Zolang ik mensen niet compleet uitscheld en afbrand, en eigenlijk alleen mijzelf te kakken zet, lijkt het me allemaal niet zo problematisch.
Excuus maken, de ander even verontschuldiging aanbieden. Dat is alles.
Maar waar jij je verder mee bemoeit, dat is weer een heel ander verhaal. Doe dat nou niet. Dit was iets tussen Ajax&Litmanen en mij.

Verder misschien niet zo gokken en eerst zoeken. Iemand van brabbelverhaaltjes betichten is één ding, maar kom dan ook met de content.
Ik kan me van jouw ook twintig brabbellulverhaaltjes herinneren, alleen weet ik niet meer bij welke films die geplaatst zijn. Makkelijk, niet?

Volgens mij sta ik vrij om hier te reageren

Volgens mij sta ik vrij om hier te reageren

Ja, ik ook.

bart007bond schreef:
Hoe vaderfiguur aan zijn einde komt.
Een raaf en een gier die als spion dienst doen.
Een bejaarde vrouw die zwanger is.
Een man met een balkje voor zijn gezicht .
Een mager meisje die door een trampoline zakt.
Een kamer vol veren, wat belachelijk veel is.
Iedereen die Ronnie zou kennen.

Lijst is eindeloos.

Als je de grap van ( Een mager meisje die door een trampoline zakt.) ex anorexia patiënt met een laag zelfbeeld die overal door heen zakt alsof te te dik is niet snapt is deze film inderdaad niks voor jou.

mackie schreef:

Het is natuurlijk niet zo dat als je een grap snapt, dat je hem dan automatisch leuk vindt. En het is aanmatigend om te veronderstellen dat als iemand een grap niet leuk vindt, dat die iemand de grap dan niet snapt.

Graaf Machine schreef:

HIj noemt de grappen vaag, en dat is bij mij nog altijd synoniem voor onduidelijk, wat ik lees al iets niet snappen. Als hij de grap wel snapt maar hij vindt hem niet leuk dan heb ik niks gezegd. Iedereen zijn eigen humor

mackie schreef:

Ik gniffel nu alweer

Graaf Machine schreef:

Het is overduidelijk dat diegene de humor/het concept van de hele film niet snapt. Want die neemt overduidelijk zijn voorbeelden tussen de spoilertags compleet serieus. Dat is wat anders dan de grappen wel snappen en niet grappig vinden. Hetzelfde als dat je Airplane of the Naked Gun gaat kijken en dan vervolgens de grappen serieus nemen en zeggen dat het allemaal niet realistisch is.

Het is overduidelijkn.

bladibladibla.... babbelbabbelbabbel.

Je doet je naam eer aan, rob, je rept nogal wat.

avatar van rep_robert
Volgens mij is er weer iemand aan de borrel. Ik heet Robert en absoluut geen Rob Volgens mij zegt Bart letterlijk dat die dingen vaag zijn, (impliceert dat het onrealistisch is en niet klopt als je alle berichten bij elkaar pakt) . Dan is het 100% duidelijk dat diegene niet doorheeft dat het grappen zijn. In tegenstelling tot jou kom ik wel met argumentatie

avatar van MiSTeRSPeeD
Krankzinnig inktzwarte galgenhumor ik heb de ballen uit mijn broek gelachen. Lekker verstand op nul en gaan met die banaan en dat voor een lowbudget film die gemaakt is op een stuk braakliggend terrein in Almere. Eindelijk een film waar er niet tien van in een dozijn van gemaakt zijn. Sommige grappen zag je aankomen maar de film was over het algemeen niet voorspelbaar integendeel het verhaallijn sloeg nergens op maar dat maakt de film juist zo leuk. Yannick van de Velde was in bloedvorm. Dikke aanrader wat mij betreft. Helaas worden er van dit soort films te weinig gemaakt ik hou van het genre absurde Engelse humor waarvan Monthy Phyton torenhoog mijn favoriet is.
Onder het motto doe eens gek ik ben geen vrek, 4.5* meer dan waard voor mij. Waar ik me wel over verbaasd heb is dat het een co-productie is van KRO-NCRV terwijl ik eerder zou denken aan de VARA of VPRO, tijden veranderen klaarblijkelijk en dat is maar goed ook. Je hoeft mijn mening niet te delen maar wel te respecteren.