Nam-mae-wui Yeo-reum-bam (2019)

Alternatieve titels: Moving On | 남매의 여름밤

Zuid-Korea

geregisseerd door Dan-bi Yoon
met Choi Jung-un, Yang Heung-ju en Park Hyeon-yeong

Niemand zegt het, maar wanneer Okju en haar broertje Dongju met hun vader aan het einde van het schooljaar intrekken bij de grootvader die ze nauwelijks kennen, is dat niet alleen omdat de oude man zorg nodig heeft. Na zijn scheiding zit hun vader financieel aan de grond en hoewel opa's driekamerwoning er bepaald niet op ingericht is, vindt het gezin er tijdelijk onderdak. Niet lang daarna neemt ook hun tante, die zelf in een huwelijkscrisis verkeert, haar intrek.

avatar van Malick
Het Zuid-Koreaanse antwoord op Koreeda. Prachtfilm.

Prachtig. Als je simpel met een familie meekijken zo natuurlijk en onleefbaar kunt doen overkomen, heb je het als regisseur en acteurs goed gedaan