Filles de Joie (2020)

Frankrijk / België

geregisseerd door Frédéric Fonteyne en Anne Paulicevich
met Sara Forestier, Noémie Lvovsky en Annabelle Lengronne

In 'Filles de Joie' volgen we een zinderende zomer lang drie vrouwen, Axelle, Conso en Dominique, die weinig met elkaar gemeen hebben behalve hun werk. Elke ochtend rijden ze kibbelend samen de Belgisch-Franse grens over naar Roubaix, waar ze in het geheim als prostituee werken. Alle drie hebben ze hun eigen problemen en kunnen ze het geld goed gebruiken om rond te komen. Axelle ligt in scheiding, Conso heeft een foute vriend en Dominique heeft een gezin met twee pubers te onderhouden. Vriendinnen zullen ze nooit worden, maar hun gezamenlijke dubbelleven bindt hen. Wanneer een van hen in moeilijkheden raakt wordt die band onbreekbaar.

• Vanaf maandag 1 juni in de bioscoop

Vanaf 1 juni in de bioscoop (O’Brother, via Gusto Entertainment)