Le Prince Oublié (2020)

Frankrijk / België
Familie / Fantasy

geregisseerd door Michel Hazanavicius
met Omar Sy, François Damiens en Bérénice Bejo

Djibi's leven staat in het teken van zijn zevenjarige dochter Sofia die hij alleen opvoedt. Hun dagelijkse vaste ritueel bestaat uit het vertellen van verhaaltjes voor het slapengaan. Dan neemt hij Sofia mee naar de ingebeelde filmstudio Storyland waar hun avonturen tot leven komen. Djibi speelt hierin de hoofdrol als heroïsche prins. Enkele jaren later is Sofia een prille puber die zelf haar verhalen bedenkt.

• Vanaf donderdag 18 juni in de bioscoop