Trauma Center (2019)

Alternatieve titel: Trauma Cen+er

Actie / Thriller
87 minuten / 98 minuten (blu-ray)

geregisseerd door Matt Eskandari
met Nicky Whelan, Bruce Willis en Steve Guttenberg

Een gewonde, jonge vrouw zit alleen opgesloten in een ziekenhuis. Ze moet zien te ontsnappen aan een stel kwaadaardige moordenaars die op zoek zijn naar het enige bewijs dat hen kan linken aan een gruwelijke moord: de kogel in het been van de vrouw. Een gepensioneerde agent krijgt de opdracht de vrouw te beschermen.

avatar van cyberpapa
Wat een draak van een film.
Ik heb willis nog nooit zo slecht zien spelen als in deze film.
Niet kijken.....zonde van je tijd

Wie dit verhaal heeft bedacht.... Als je door alle onzin heen kan kijken valt de film best mee denk ik.....

avatar van Left4Dead
Klinkt als 16 Blocks.

Ik mag eigenlijk niet mee praten. Ik heb de film nog niet gezien. Een crimineel die een wapen wil gebruiken zorgt dat het wapen en munitie niet aan hem gelinkt worden. Na gebruik wordt het wapen meestal vernietigd. Het is mij dan een raadsel uit de beschrijving hoe dan gelinkt wordt. Is de film nog wel interresant?

avatar van schumacher
Wat een slechte film.
Het begin was in feite nog zo slecht niet maar het werd al snel lachwekkend, het klopt van geen kanten.
En den Bruce tja, beste is eraf zeker? Die acteerde ook weer als een dweil.

Sla deze over.

avatar van Grindhouse62
Ik herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten. Nou, ben blij dat Bruce Willis niet de hoofdrol had. Die acteerde alsof hij stoned en volledig van het padje af is. Het kat en muis spel verhaal hebben we ook al vaker gezien en dat speelt zich Trauma Center bijna geheel af in een ziekenhuis. Deze film is vanavond bij mij thuis in premiere gegaan, heb mij er niet echt mee verveelt, maar een herziening zit er absoluut niet in, maar een redelijke onvoldoende wel. Een 2.0

avatar van Left4Dead
Eentje om over te slaan hoor ik hier.
Arme Bruce, een Hollywood hoer geworden.
Hij is begonnen in de softporno, nu is hij terug bij af......

avatar van Master Blaster
Waardeloos

Inderdaad geen beste film, begin gaat nog wel.. Maar wordt dan al snel beetje tam..
Toch afgekeken. Net niet in slaap gevallen..

avatar van AniSter
Crap in het kwadraat. Wat een ongelooflijke baggerfilm. Ik hoop dat ik er zelf geen trauma aan over hou.
En Bruce? Die kan beter met pensioen gaan. Je moet toch wel een diepgezonken ongelooflijke sukkel zijn om in zoiets schlemieligs te willen meespelen.
Ik heb een halve ster aangeklikt omdat als ik 0 aanklik het lijkt of het er 1 is...

Te slecht voor woorden, in werkelijk alle opzichten.

Serieus?? Ik was een groot fan van Bruce Willis maar net als ene Seagal had ie tien jaar eerder moeten stoppen met films maken...
Onbegrijpelijk dat iemand zo ver af kan zakken en zijn eigen reputatie vernietigd.

avatar van filmkul
Zwakke thriller. Het verhaal is erg matig en zit vol onlogica en plotgaten. De uitwerking is eveneens erg zwak. Van opbouw is weinig sprake en er wordt weinig op details gelet. Daarnaast is er vrijwel geen spanning voelbaar en volgt de ene verplichte scène na de ander. Het acteerwerk is ver ondermaats. Zelfs Willis moppert zich letterlijk een baan door het script. Ortiz spant de kroon, die moet echt eerst de lagere toneelschool afmaken. Prutswerk. 1.5

avatar van Anamorph
Ik dacht na het lezen van de recensies hier: Zo slecht kan het toch niet zijn? Nou, dat kan wel. Wat een slecht plot. En wat is er aan de hand met Bruce Willis? Waarom praat ie zo langzaam? Is ie aan de dope ofzo?
Film duurt nog geen 90 minuten, maar leek wel 3 uur! Zelden zo'n prut product gezien.

avatar van TrudeVinke
De grote Bruce Willis valt in deze film geheel van zijn voetstuk.
Ik heb in tijden nog nooit iemand zo slecht zien acteren.
Als Bruce er verstandig aan doet gaat hij nu per direct met pensioen.
Allicht blijven we hem dan herinneren als die grote acteur die hij ooit in een grijs verleden was.

De film zelf is ook flut... het verhaal slaat helemaal nergens op.
De enige die deze film nog een klein beetje potentie geeft is Nicky Whelan.

Bespaar jezelf de frustratie en kijk deze film gewoon niet.

avatar van Mathieu2210
Wat was er mis met Bruce Willis, wat een slechte performance.
De hele film is waardeloos met ongeloofwaardige escapes. Het lijkt bijna een comedie.

Zonde van mijn tijd

Het lijkt wel of Bruce Willis met opzet zo slecht acteert.
En het een verplicht nummertje voor hem is.

avatar van desensei
slechte film, je zit naar bruce willis te kijken en je denkt , is deze man nog wel bij de tijd ,
wat een slecht acteerwerk ik bedenk me nog eens twee keer voordat ik mijn vrije tijd ga besteden aan
een film met bruce .

avatar van Elchapo
Die hard in het ziekenhuis........alleen is john mc clane nu een vrouw.bruce willis is maar weinig te zien in deze film,is deze film nu zo slecht als hierboven geschreven wordt door de filmliefhebbers??? NEE,zeker niet naar mijn mening.Natuurlijk het verhaal is al 100 keer verteld en zeer voorspelbaar maar dat neemt niet weg dat ie lekker wegkijkt...........3.5 stars.

avatar van Curriculum
15 minuten gekeken en er vervolgens afgedaan. Wat een teenkrommende mislukking zeg.
Ooit was Bruce Willis een goede acteur met goede films, maar dit is echt slecht. Wat is er met hem gebeurd?

avatar van Brabantze

wat een zeer slechte nog minder als b keuze film bah bah jammer bruce kappen dit is echt flut, ik werd echt misselijk toen die agent boven op zijn leren jack voelde maaannnn i lost the sd kaart heb m meteen uit geklikt

Je ziet vanaf de eerste minuut dat dit bedroevend gaat worden en daar stelt deze film niet in teleur. Wat een bedroevend zooitje bij elkaar...

Niks mis met een lekker B filmpje op zijn tijd maar dit is echt lachwekkend slecht. Alleen aan te raden als je van hele belabberde films houdt.

avatar van huiguh
Werkelijk alles is slecht aan dit wangedrocht.

avatar van Bandit
Echt slecht dit.
Tenenkrommende acteerprestaties incl. die van Willis.

avatar van Redlop
Home Alone in een ziekenhuis. Zoiets. Pijnlijk om Bruce Willis te zien zwalken met dit lachwekkend script. Wat dat betreft slaat de titel de spijker op zijn kop.

avatar van qwatje
Eigenlijk is iedere letter die je aan deze film spendeert er een teveel.
Nou ja... zie dit dan ook als waarschuwing, Sla deze over en ga iets leuks doen.
Hij is niet eens slecht, hij is echt slechter als slecht. Soms zijn ze dan leuk... en zelfs dat is deze niet! een 1/2 ster is eigenlijk al teveel. Man man man, dat ik dit heb afgekeken...

avatar van ikkegoemikke
What I want is not on you.
It's in you.

’t Is een beetje “Die Hard” in een ziekenhuisvleugel. Alleen is de onvermurwbare John McClane vervangen door de dappere serveerster Madison Taylor (Nicky Whelan) die haar vege lijf (en toegegeven, ’t is een schoon, welgevormd lijf) moet redden terwijl er twee kleerkasten achter haar aanzitten. En ja hoor, de actieheld bij uitstek Bruce Willis, waar in lang vervlogen tijden nog bewondering voor was vanwege zijn bijdrages aan actiefilms en verafgoding van de persoon in kwestie een vanzelfsprekendheid was, is ook van de partij nu. Ditmaal echter niet om met de hoofdprijs “Meest waardevol acteur” te gaan lopen. Zijn bijdrage is redelijk gelimiteerd en stelt uiteindelijk niet veel voor. Een verwaarloosbaar personage die zich overduidelijk doorheen elke scène moet slepen terwijl hij achter de feiten aanholt.

Wat is er toch met de steracteur Bruce Willis aan de hand? De sympathieke acteur van weleer, die tijdens zijn hoogdagen elke flutfilm kon omtoveren tot een kaskraker, is langzaam maar zeker zijn status in de vernieling aan het werken. Het lijkt wel alsof hij de laatste jaren bewust kiest voor flauwe, inspiratieloze B-films met een rammelend scenario. Als ik de lijst van films afloop met hem in een centrale rol die ik de laatste jaren heb gezien, dan zit daar echt niks ordentelijks tussen. De films “The Prince”, “Vice”, “Extraction”, “Precious Cargo”, “Marauders”, “First Kill”, “Acts of violence” en “Reprisal” zijn stuk voor stuk misbaksels van films die een kijkbeurt zelfs niet waardig zijn. De enige film die ik kon waarderen was “Once upon a time in Venice”. Het is de enige film waar Willis een ongeforceerd enthousiasme demonstreert. Ik weet wel dat het acteursleven iets dierbaars is voor Willis. Ik raad hem echter aan om de eer aan zichzelf te houden en stilletjes zijn zuurverdiende vermogen te gebruiken om de rest van zijn leven te genieten van een welverdiende rust. En dat bespaart de filmliefhebbers heel wat ergernis.

Soit. Als je dus de futloze bijdrage van Bruce Willis vergeet, de vele onwaarschijnlijkheden en het ridicule in sommige situaties negeert en het schaamteloos kopiëren van enkele overeenkomstige situaties uit “Die Hard” aanvaardt, dan is het eigenlijk niet zo vreselijk slecht allemaal. Toegegeven, veel krediet blijft er niet meer over. En zonder twijfel verdient hoofdrolspeelster Nicky Whelan het overblijvende gedeelte van dit krediet. Ook al is het soms wel irritant om te zien hoe haar conditie van de ene scène op de andere radicaal kan verbeteren. Het ene moment strompelt ze hevig bloedend door een ruimte. Het volgende moment lijkt ze weer springlevend. Overigens begrijp ik nog altijd niet waarom men in dit hospitaal de schotwonde niet verzorgde. Enkel een snelverband aanleggen en tot na het weekend wachten totdat er iemand aanwezig is om de wond te dichten, lijkt me niet een patiëntvriendelijke procedure.

Dus in zijn geheel is dit geen vreselijke film (buiten het ongeïnteresseerd en slaapverwekkend acteren van Willis). Het idee van de bezwarende kogel in Madison’s dij is op zich wel een origineel idee. Het concept van corrupte agenten en het één-locatie principe waar het slachtoffer moet vechten voor haar leven, is dan weer niet bijster creatief te noemen. Dit (en de resulterende verhaallijn) werd al ontelbare keren gebruikt in betere films en televisieseries. En echt spannend kan je deze film ook niet noemen. Ook Texas Battle (een dijk van een artiestennaam) en Tito Ortiz zijn geen schoolvoorbeelden van acteurs. Maar door hun imposante verschijning en no-nonsense houding, zorgen ze wel voor de nodige entertainment. Kortom, “Trauma Center” was ondanks zijn (beperkt aantal) positieve punten toch al gedoemd om als “On Demand” film aangeboden te worden. Ben je een fervente Bruce Willis fan, dan moet je natuurlijke deze film kijken. Alleen vrees ik dat het de status van Willis geen goed zal doen.

Matig Bruce, zeer matig acteerwerk... zonde

avatar van Phantasm
Leuke actie/thriller die lekker wegkijkt.

avatar van The Goss
Inmiddels al de 2e film met Bruce Willis voortijdig afgezet. Ai Ai Ai, wat bedroevend slecht.