Vic the Viking and the Magic Sword (2019)

Alternatieve titel: Wickie en het Magische Zwaard

Duitsland / Frankrijk / België
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Éric Cazes

Wickie wil maar al te graag mee met zijn vader op avontuur. Alleen ziet Halvar dat helemaal niet zitten, hij vindt Wickie nog veel te jong. Alles verandert echter wanneer Wickie’s moeder Ylva door een magisch zwaard verandert in een gouden standbeeld. Wickie moet en zal zijn moeder redden, terwijl hij ondertussen ook aan zijn vader moet bewijzen dat hij wél klaar is voor het echte werk… Zal Wickie slagen in zijn opzet en weer veilig aanmeren in Flake?

• Vanaf maandag 1 juni in de bioscoop

Vanaf 1 juni 2020 in de bioscoop (Splendid Film)

In België in de bioscoop vanaf 19 februari 2020.

avatar van Donkerwoud
Het ziet er spannender uit dan de gemiddelde productie rond K3 of Kabouter Plop, maar dat is ook het meest positieve wat ik over de trailer kan zeggen.