Finders Keepers (1984)

geregisseerd door Richard Lester
met Michael O'Keefe, Beverly D'Angelo en Jim Carrey

Oplichter Michael Rangeloff is op de vlucht voor de politie en een vrouwelijk rolschaats-team. Hij steelt een lijkkist en vlucht een trein in. Op deze manier doet hij zich voor als een soldaat die een omgekomen maatje naar huis brengt. Zijn plannetje blijkt niet zo makkelijk als hij gedacht had.

Kapp heeft volgens mij extra-internetpagina's bij zijn provider om plaatjes vandaan te halen.

avatar van tommykonijn
Niet zo'n zeer indrukwekkende Film, Het Verhaal boeide bijna niet maar Jim Carrey deed het dan nog wel Leuk en maakt er 1* van en dan nog een halfje erbij voor één Hilarische scene maar verder was dit eigenlijk niet zo indrukwekkend dus helaas ondanks Jim Carrey redt hij de Film niet .

avatar van mrklm
Regisseur Richard Lester was in de jaren '60 één van de vernieuwers van het komediegenre met o.a. A Hard Day's Night, Help! en The Knack and How To Get It op zijn CV. Na de twee middelmatige Superman-sequels maakte hij deze mislukte poging tot slapstick. Jim Carrey speelde zijn eerste filmrol van betekenis en doet het niet onaardig als de niet al te snuggere zoon van burgemeester Frizolli [Brian Dennehy]. Er zijn wel degelijk leuke momenten, zoals een achtervolging op rolschaatsen, een bizar ontvangstcomité op een treinstation en de kaping van een mobile home (!), maar Michael O'Keefe mist charisma en komisch talent voor zijn hoofdrol en Beverly D'Angelo toont hier niets van het komische talent dat ze een jaar eerder in National Lampoon's Vacation naar het witte doek bracht. Zo is dit een absoluut geval van 'hit-and-miss', waarbij de film helaas te vaak de plank mis slaat.