Jesus Shows You the Way to the Highway (2019)

Spanje / Estland / Ethiopië / Letland / Roemenië
Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Miguel Llansó
met Daniel Tadesse, Guillermo Llansó en Agustín Mateo

CIA-agenten Palmer en Gagano zijn belast met de missie om een computervirus te vernietigen dat "Sovjet-Unie" heet. Met behulp van virtual reality komen ze het systeem binnen, maar de missie blijkt een valstrik te zijn. Kunnen Palmer en Gagano ontsnappen?

avatar van BlueJudaskiss
Woensdag 19 februari bij WORM Rotterdam!

avatar van shugenja
Deze film is door crowdfunding acties gefinancierd. Dat is wel duidelijk. Het doet echt denken aan Iron Sky en Kung Fury. Deze film is een hommage aan van alles er zitten heel veel grapjes en verwijzingen in. Helaas heeft dit tot gevolg dat deze film zelf geen nieuwe grenzen stelt en daardoor ook weer snel vergeten gaat worden. Want Kung Fury 2 komt en nieuwe Iron Sky etc etc. Het verhaal is erg onsamenhangend en het is ook helemaal niet belangrijk in deze film. Neemt niet weg dat hij echt lekker raar is en voor de filmfans en liefhebbers van de jaren '80 een mooie trip down memory lane. Maar ik vraag me wel af hoeveel trips down memory lane we nog gaan krijgen voordat "het internet" ff komt met iets dat verder gaat dan absurde lolbroekerij en het leunen op nostalgische gevoelens van de millenium generatie.