Birders (2019)

Documentaire

geregisseerd door Otilia Portillo Padua

Elk jaar trekken diverse trekvogels duizenden kilometers heen en terug over de Amerikaans-Mexicaanse grens. Vogelspotters aan beide kanten van de grens tussen de VS en Mexico delen hun enthousiasme over de bescherming en het behoud van een aantal van 's werelds mooiste soorten. Deze spotters observeren, documenteren en monitoren het leven van deze vogels en vechten voor de rechten en habitats van deze vogelsoorten.

avatar van mjk87
Op momenten wel aardig. Vooral als men dit heel serieus neemt en ook met computers vogeltrekken trackt. Ook de sfeervolle beelden van (gebouwen van) de Amerikaanse binnenlanden zijn fraai. Maar verder is dit wat nietszeggend waardoor zelfs 37 niet volledig weten te boeien. 2,5*.