Tricky Dick (2019)

Documentaire
240 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Mary Robertson

Van januari 1969 tot augustus 1974 was Richard Nixon, bijgenaamd Tricky Dick, president van de Verenigde Staten. Hoe slaagde hij er na enkele nederlagen tóch in op die machtspositie te komen en hoe kwam na ruim vijf jaar zijn dramatische val tot stand? Met behulp van nooit eerder vertoonde beelden en archiefmateriaal wordt geprobeerd die vragen te beantwoorden.

avatar van mirjo 2
De serie wordt deze weken uitgezonden op Canvas. dat mag wel vermeld worden.
Een boeiend verslag, zeker voor degenen die de tijden van Nixon bewust hebben meegemaakt. Opmerkelijk zijn de gespreksopnamen uit the Oval Office, die vaak aantonen wat voor een boevenbende het was.