Fremvandrerne (2019)

Alternatieve titel: Beforeigners

Noorwegen
Drama / Sciencefiction
270 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jens Lien
met Nicolai Cleve Broch, Ágústa Eva Erlendsdóttir en Krista Kosonen

Krachtige lichtflitsen doemen op in de oceaan, waarbij personen uit het verleden verschijnen. Ze komen uit drie afzonderlijke perioden: het stenen tijdperk, het Viking-tijdperk en de late 19e eeuw. Niemand begrijpt hoe dit mogelijk is en de mensen uit het verleden hebben geen idee wat er is gebeurd. Ze blijven echter komen, maar er is geen weg terug.