Bad Guys: The Movie (2019)

Alternatieve titels: The Bad Guys: Reign of Chaos | 나쁜 녀석들: 더 무비

Zuid-Korea
Actie / Misdaad

geregisseerd door Yong-ho Son
met Dong-seok Ma, Sang-Jung Kim en Ah-jung Kim

Een bus die gevangenen vervoert kantelt. De misdadigers ontsnappen en slaan op de vlucht. Om de criminelen opnieuw op te sluiten, stelt een rechercheur een speciaal team samen. De komst van een bende gangsters maakt de situatie er niet beter op. Slaagt het team erin de misdadigers weer achter slot en grendel te zetten?

avatar van Spoelworm
Dong-seok Ma, zit deze man in alle Koreaanse films van de laatste jaren?

Na een geweldige tijd van Koreaanse cinema, lijkt het de laatste jaren wat mager (?) . Gisaengchung (2019) - MovieMeter.nl was goed hoor, maar als ik aan de Koreaanse stijl denk die ik het liefste zie , en dan denk ik eigenlijk niet aan Koreaanse drama of comedies maar meer in de lijn van een Hwanghae (2010) - MovieMeter.nl of Chugyeogja (2008) - MovieMeter.nl
bv. (beide uit 2009/10) dan is het de laatste jaren met een enkele uitschieter toch wat magertjes. (Mocht iemand mij wat tips kunnen geven, pm me maar . )

Deze film belooft qua titel toch niet veel en ook de trailer ziet er maar zozo uit. Dong-seok Ma speelt meestal een beetje dezelfde rol in zijn films maar vermaakt. Of hij dan nog de moeite waard is om online te bestellen is wel twijfelachtig. Gelukkig - met een gemiddelde prijs van 6 /7 euro - kosten blu - rays hier dan weer niet zoveel.

Misdaadfilm volgens beproefd Koreaans recept, derhalve met meer van hetzelfde: weinig verhaal en een overdosis aan onwaarschijnlijke knokpartijen, op het lachwekkende af. Puur voor de liefhebbers van dat genre.