• 8.985.476 stemmen

Oorsprong: Ierland

Ontwikkeld door: Sophie Petzal

Met onder meer: Adrian Dunbar, Carolina Main en Grainne Keenan

Release datum: maandag 8 oktober 2018

Eerst uitgezonden op: Channel 5 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Blood

Cathleen Hogan leeft een geïsoleerd leven en is op de vlucht voor haar verleden. Ze wordt gedwongen de confrontatie aan te gaan wanneer de tragische en 'toevallige' dood van haar moeder haar terugbrengt naar het Ierse plattelandshuis en haar familie, die ze al tien jaar lang nauwelijks heeft gezien. Maar deze ongemakkelijke, ongeplande reünie zal duistere demonen uit het verleden doen ontwaken en een nieuw licht werpen op de dood van haar moeder. De gevolgen zullen haar leven voor altijd veranderen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Komt er een Blood seizoen 3?

Michael Hogan

Meningen over Blood

avatar van AniSter

AniSter

zondag 23 januari 2022
Blood seizoen 1 Wat een dramatische familie, in ieder geval meer dramatisch dan misdadig. Best wel een goed seizoen al vond ik het laatste deel (The Truth) behoorlijk veel minder dan alle delen ervoor. De rolbezetting was goed. Het plot was ook goed; af en toe wat spanning maar ook de aparte wendingen zorgden ervoor dat het geheel boeiend bleef. Aangezien ik beide seizoenen gezien heb kan ik zeggen dat dit het betere seizoen was.

stinissen

zondag 21 juli 2019
Blood seizoen 1 Weer een prima Britse miniserie waar niet alles is wat het is.

Suitehome

donderdag 21 mei 2020
Blood seizoen 2 Degelijk maar voorspelbaar en belegen Brits drama, dat te veel vaart op de auto-pilot. Adrian Dunbar is meer op z'n plaats in Line of Duty dan in deze familiegeschiedenis, waarin hij veel van a naar blood hobbelt en plichtmatig acteert. Je kunt niet zeggen dat er niets gebeurd. OMG, wat we voorgeschoteld krijgen is echt te veel van het goede. Als whodunnit blijft dit thriller-drama ook niet overeind, dus ik zeg: stop na twee seizoenen.