Liberté (2019)

Frankrijk / Portugal / Spanje

geregisseerd door Albert Serra
met Helmut Berger, Marc Susini en Iliana Zabeth

Het is het jaar 1774. Dame Dumeval, de hertog van Tesis en de hertog van Wand zijn Franse Libertijnen die van het puriteins hof van Lodewijk XVI verbannen worden. Ze trekken naar Duitsland waar ze de hertog van Walchen opzoeken. Hun missie is om hun levensstijl in Duitsland over te brengen. Tevens hebben ze een veilige plek nodig om deze manier van leven ongeremd voort te zetten.

avatar van John Milton
Serra vermaakt zich wel met de Lodewijken, drie op een rij. Al is Lodewijk XVI hier meer een bijrolletje, als ik het zo lees.

avatar van Verhoeven
Na ongeveer 75 minuten weggelopen. Pure geestvervuiling.

Verhoeven schreef:
Na ongeveer 75 minuten weggelopen. Pure geestvervuiling.
Ah, jammer. Je vond La Mort de Louis XIV wel goed volgens mij. Wat scheelt er in deze film aan (of wat je er van gezien hebt)? Mooi neologisme overigens, geestvervuiling.