Bitcoin Big Bang : L'Improbable Épopée de Mark Karpelès (2018)

Alternatieve titels: De Verdwijning van 850.000 Bitcoins | Effortless French

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Vincent Gonon en Xavier Sayanoff

In 2015 werd Mark Karpelès, toen CEO van cryptoruilbeurs Mt.Gox, verdacht van het verduisteren van 850.000 bitcoin. Volgens Karpelès is de verdwijning te wijten aan een succesvolle hack door cybercriminelen. Hackers zouden maar liefst 744.408 bitcoins hebben gestolen, met een duizelingwekkende waarde van 350 miljoen dollar. Wat is er nu precies gebeurd? Deze documentaire schetst een aantal interessante perspectieven.