Maximilian (2017)

Alternatieve titels: Maximilian and Marie De Bourgogne | Maximilian: Das Spiel von Macht und Liebe

Oostenrijk / Duitsland / Hongarije
Drama / Historisch
275 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Andreas Prochaska
met Christa Théret, Jannis Niewöhner en Alix Poisson

In 1477 sneuvelt Karel de Stoute tijdens de Slag bij Nancy. Maria, zijn enige dochter, erft het machtigste hertogdom van de 15e eeuw. Maar als vrouw kan ze niet regeren, Maria moet trouwen. Aan het hof van Wenen weet Frederik III, de keizer van het Heilige Roomse Rijk, dat de onmetelijke rijkdom van Bourgondië de sleutel tot macht is. Hij eist dat zijn zoon Maximiliaan Maria ten huwelijk vraagt. Zijn tegenstander, Louis XI uit Frankrijk, heeft ook een plan om zijn zoon te laten trouwen met de jonge hertogin.