All In My Family (2019)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Hao Wu

Een homoseksuele filmmaker sticht een gezin in Amerika. Hij documenteert daarna het proces van aanvaarding van zijn liefdevolle, traditionele Chinese familie. Hij wordt geconfronteerd met het dilemma hoe hij zijn partner van hetzelfde geslacht en hun kinderen aan hen moet voorstellen.

avatar van mjk87
Inhoudelijk geen hele boeiende docu, pas aan het eind ineens als de moeder haar zorgen uit omdat haar zoon homoseksueel is en zij heel eerlijk zegt dat ze denkt dat homoseksuelen meer scheiden en die kinderen een moeder gaan missen allicht. Maar daar eindigt het dan zonder verder conflict (allicht is die er, maar niet in de film), en verder is dit vooral een wat saai portret van de Chinese familie van de regisseur.
Maar het is wel een korte docu dus is best uit te kijken en visueel erg fijn. Mooie shots van grote steden, fijne kleurtjes en steeds weer lekker eten op tafel. Je gaat wel helemaal mee de sfeer van Oost-Azië in. Daarop krijgt deze docu al haar punten. 2,5*.