Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

All In My Family (2019)

Documentaire

geregisseerd door Hao Wu

Een homoseksuele filmmaker sticht een gezin in Amerika. Hij documenteert daarna het proces van aanvaarding van zijn liefdevolle, traditionele Chinese familie. Hij wordt geconfronteerd met het dilemma hoe hij zijn partner van hetzelfde geslacht en hun kinderen aan hen moet voorstellen.

avatar van mjk87
Inhoudelijk geen hele boeiende docu, pas aan het eind ineens als de moeder haar zorgen uit omdat haar zoon homoseksueel is en zij heel eerlijk zegt dat ze denkt dat homoseksuelen meer scheiden en die kinderen een moeder gaan missen allicht. Maar daar eindigt het dan zonder verder conflict (allicht is die er, maar niet in de film), en verder is dit vooral een wat saai portret van de Chinese familie van de regisseur.
Maar het is wel een korte docu dus is best uit te kijken en visueel erg fijn. Mooie shots van grote steden, fijne kleurtjes en steeds weer lekker eten op tafel. Je gaat wel helemaal mee de sfeer van Oost-Azië in. Daarop krijgt deze docu al haar punten. 2,5*.

avatar van maxcomthrilla
Gemiste kans!

De 2 meest interessante en spannende dingen waar de film toch deels om draait, te weten 1. De reactie van moeders op zijn coming out + geen confrontaties en 2. De reactie van opa op zijn coming out komen we nooit te weten. Dan houdt hij nog wel een praatje over dat je ook rekening met anderen moet houden, maar dat ging er hier niet in als je zo`n vrijgevochten vogel als hem bent. Wel een mooie inkijk in een familie en het bruisende Chengdu ( bij bezoek toch een moderne stad in mijn ogen ). 2*