Svaha: The Sixth Finger (2019)

Alternatieve titels: Sabaha | 사바하

Zuid-Korea
Mystery / Thriller

geregisseerd door Jae-hyun Jang
met Ji-tae Yu, Jung-jae Lee en Min Tanaka

Predikant Park onderzoekt verdachte religieuze sekten. Hij roept de hulp in van een bevriende boeddhistische monnik om een nieuwe groep van mysterieuze origine onder de loep te nemen. Ondertussen onderzoekt politie-inspecteur Hwang een moordzaak en de hoofdverdachte is lid van deze groep.

Afgezien van wat zijdelings 'geloofsgeneuzel' was dit voor mij een film die boeide van begin tot einde. Vooral het eerste uur goed de aandacht erbij houden om de verhaallijn een beetje duidelijk te krijgen, zeker als je zoals ikzelf zonder enige voorinformatie aan deze zit van twee uur begint.