Immaculate Conception (1992)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Jamil Dehlavi
met Melissa Leo, James Wilby en Shabana Azmi

Hannah, een Joods-Amerikaanse dochter van een Amerikaanse senator, en haar Britse minnaar Alistair, werken als milieuactivist in Pakistan. Ze zijn kinderloos en zouden dolgraag een kind hebben. Ze bezoeken het eunuch-heiligdom van Gulab Shah die de reputatie heeft onvruchtbaarheid te kunnen genezen. Hoewel Alistair verwikkeld is in een korte liefdesrelatie met een Pakistaanse fotografe, wordt Hanna zwanger. Ze besluit zich tot de islam te bekeren.

avatar van Basto
Van een afstand spreekt de Pakistaanse cultuur me totaal niet aan. Dat was ook de voornaamste reden om deze film blind op de kop te tikken. Ik wilde er wel een beter beeld van hebben.

Het spreekt me na het zien van deze film nog steeds allerminst aan.

Film zelf is wel ok. Een familiedrama dat zich langzaam ontvouwt. Het had best iets korter gemogen, en ook wat temperamentvoller. Maar al met al keek het prima weg voor een keertje.

Krappe 3,5