Pinocchio (2019)

Italië / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Fantasy

geregisseerd door Matteo Garrone
met Roberto Benigni, Marcello Fonte en Matilda De Angelis

De houtbewerker Geppetto verkrijgt op een dag een stuk dat perfect bij zijn volgende project past: het maken van een marionet. Er gebeurt echter iets magisch met de pop die plots kan praten, wandelen en eten. Geppetto geeft hem de naam Pinocchio en voedt hem op als zijn eigen zoon. Het is voor Pinocchio niet gemakkelijk om goed gedrag te vertonen en hij krijgt de ene tegenslag na de andere te verduren. Zijn grootste droom, een echte jongen worden, kan evenwel niet in vervulling gaan zolang hij zijn slechte levensstijl aanhoudt.

Hier heb ik veel zin in!
Matteo Garrone maakte indruk met Dogman.
Hij heeft wel lef om Roberto Benigni te casten als Geppetto, die eerder Pinocchio speelde in een van de grootste flops Pinocchio (2002)