The Square Root of 2 (2015)

geregisseerd door Harold Reitman en Bernard Salzmann
met Darby Stanchfield, Brett Rice en Tony Lewis Centore

Rachel Lehrer heeft het syndroom van Asperger, al is dit niet als zodoende gediagnosticeerd. Haar ouders zijn erg beschermend tegenover hun dochter, maar toch besluit Rachel om het ouderlijk huis te verlaten om naar de prestigieuze Somerton Tech University te vertrekken waar haar een glansrijke toekomst staat te wachten. Al snel komt het leven van Rachel volledig op zijn kop te staan door haar nieuwe kamergenoot en diens manipulatieve moeder. Ze moet alles op alles zetten om niet ten prooi te vallen aan de vele complexe studentenregels en wetten die tegen haar lijken te werken. Gelukkig kan ze de hulp van haar vader inschakelen om haar strijd tegen het systeem kracht bij te zetten.