Let's Scare Julie (2020)

Alternatieve titel: Let's Scare Julie to Death

Horror / Thriller

geregisseerd door Jud Cremata
met Brooke Sorenson, Isabel May en Jessica Sarah Flaum

Een groepje vriendinnen verveelt zich. Totdat er één met een plan komt. Het groepje besluit het teruggetrokken buurmeisje Julie eens flink te laten schrikken. Maar al snel verandert de grap in een ware nachtmerrie wanneer de vriendinnen stuk voor stuk spoorloos beginnen te verdwijnen.

avatar van Shadowed
Volgens geruchten is deze horrorfilm in 1 take opgenomen.

Vreemde film met hysterische bloedirritante meiden, geen enkel moment spanning en géén idee waar het nu eigenlijk over ging.

avatar van Shadowed
Grote teleurstelling.

De film waar ik al een jaar actief naar uitkeek. Er leek geen greintje vooruitgang in te komen, ik vroeg me zelfs af of de film er nog überhaupt ging komen. Toen eindelijk de nieuwe titels en toen posters in zicht kwamen kreeg ik weer hoop, maar na hem daadwerkelijk gezien te hebben ben ik toch wel teleurgestelt.

Ik gaf eerder aan dat er volgens geruchten maar 1 enkele take inzat, dat kan ik (bijna) bevestigen. Op twee momenten wordt er een cut gemaakt maar volgens mij hebben ze die er gewoon tussen ge-edit zonder de take daadwerkelijk te stoppen. Je zou denken dat de film daarmee garant staat voor succes, maar het tegendeel is waar.

Dat het 1 take betreft is natuurlijk knap en ambitieus, maar hier was het volgens mij gewoon een laatste redmiddel om de film niet volledig te laten falen. De film is erg goedkoop en er zit niet al te veel spanning in. Cremata kiest daarnaast ook een verhaal uit waarbij een 1-take benadering niet echt werkt.

Uiteindelijk stelt het ook niet heel veel voor allemaal. Knap geheugen van de actrices, maar de take is uiteindelijk voornamelijk achter 1 personage door het huis aan hobbelen. Veel spanning zit er niet in en het eerste uur is vooral traag en inleiding. Pas richting de slotfase komt er kort even goede spanning inzetten.

Acteerwerk is half. De meiden hebben vooral goed geheugen, maar het acteerwerk van Johnson is niet al te best. In haar beperkte rol komt Adlon er als winnaar uit die goed in haar rol bleef, maar ook de rol kreeg waar je het meest mee kan. Ze weten allemaal wel duidelijk vaak waar ze moeten zijn en dat is top.

Er zitten leuke stukken bij, en de film was voor een groot deel nog wel uit te kijken ondanks dat er niet al te veel in gebeurd. Cremata gaat de uitdaging uiteindelijk te weinig aan. Er wordt te weinig met geluid gespeelt, het camerawerk is net wat te makkelijk en tijdens de slotfase gaat het allemaal de mist in. (Die geest, mijn god).

Trouwens wel leuke neon-maskertjes. Worden op een bepaald moment heel goed gebruikt. De film zelf is ambitieus maar het ontbreekt aan spanning uiteindelijk. Ik ken het wat bonusjes toe vanwege het concept, maar ik hoop dat dit niet de laatste horrorfilm met 1 take gaat worden. De volgende die dit gaat doen en genoeg budget heeft zal aan Let's Scare Julie als concurrent niet te veel druk ondergaan in ieder geval.