Eonni (2019)

Zuid-Korea
Actie

geregisseerd door Kyeong-taek Lim
met Si-young Lee, Se-wan Park en Joon-hyuk Lee

Sinds haar ouders zijn overleden, hebben In-Ae en haar jongere zus Eun-Hye alleen samengewoond. De twee zussen vertrouwen op elkaar, maar op een dag verdwijnt Eun-Hye. In-Ae doet er alles aan om Eun-Hye te vinden en probeert wraak te nemen op degenen die verantwoordelijk zijn voor de verdwijning van haar zus.

Harde wraakfilm volgens beproefd Koreaans recept. Het verhaal is te ééndimensionaal en er vallen bovendien regelmatig gaten in, waardoor de film springerig en onaf overkomt. Bijzonder is wel dat in deze actiefilm de hoofdrol vertolkt wordt door de voormalige bokskampioene Si-young Lee. Zij doet het ook als actrice lang niet slecht.