Bushi No Kondate (2013)

Japan
Drama / Historisch

geregisseerd door Yûzô Asahara
met Aya Ueto, Kengo Kôra en Kimiko Yo

Lang niet alle samoerai gebruiken een zwaard. Yasunobu Funaki gebruikt, als gedoodverfde opvolger in een voorname familie van chefs in Kaga, het keukenmes met tegenzin. De trotse samoerai heeft totaal geen kooktalenten, totdat hij met een koppige vrouw trouwt die hem de fijne kneepjes van het vak leert. Middenin een politieke revolte moet Yasunobu zijn meester en clan redden door een banket voor te bereiden die de pracht van Edo’s rijkste domein laat zien en dat ondertussen subtiele tekenen van loyaliteit aan de Shogun suggereert.