2040 (2019)

Australië
Documentaire / Drama

geregisseerd door Damon Gameau
met Damon Gameau, Eva Lazzaro en Zoe Gameau

Filmmaker Damon Gameau begint aan een reis om te ontdekken hoe de toekomst eruit zal zien in het jaar 2040, als we simpelweg de beste oplossingen die al beschikbaar zijn omarmen om onze planeet te verbeteren. Gestructureerd als een visuele brief aan zijn 4-jarige dochter, combineert de regisseur traditionele documentaire beelden met gedramatiseerde sequenties en visuele effecten om een 'vision board' te creëren voor zijn dochter en de planeet.