A Resistance (2019)

Alternatieve titel: 항거:유관순 이야기

Zuid-Korea

geregisseerd door Joe Min-ho
met Ko Asung

Tijdens de Japanse koloniale overheersing wordt Yu Gwan-sun gevangengezet vanwege het starten van de beweging van 1 maart, een vreedzaam protest voor de onafhankelijkheid van Korea. Onverschrokken verenigt Yu haar medegevangenen om weerstand te bieden tegen Japan. De Japanse veiligheidsdirecteur voelt het verzet, verleidt een gevangene en ontdekt zo dat Yu Gwan-sun erachter zit. Daarop martelt hij haar...