Quick (2019)

Zweden
Thriller / Historisch

geregisseerd door Mikael Håfström
met Jonas Karlsson, David Dencik en Alba August

Verslaggever Hannes Råstam is toegewijd om de onschuld van Thomas Quick te bewijzen en de juridische chaos te ontmaskeren die hem tot een leven in de psychiatrische gevangenis veroordeelt. Niemand is echter geïnteresseerd in het vrijlaten van de ergste seriemoordenaar van Zweden; een kannibalistische verkrachter die wordt veroordeeld voor acht moorden en die nog eens vijfentwintig opbiecht. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van schumacher
In het begin dacht ik dit kan nog leuk worden maar het bleef heel de tijd op hetzelfde elan verder gaan, boeiend of meeslepend was het voor mij allemaal niet.
Ik heb al heel veel waargebeurde films gezien dusja, de eisen liggen dan ook wat hoger dan anders omdat ik al 100 keer beter heb gezien.
Ik heb me echt zitten vervelen.
Saai gedoe.

avatar van AniSter
Scandinavisch meesterwerkje, goed van begin tot einde. Zag pas bij de aftiteling dat dit waargebeurd is waardoor mijn waardering nog hoger werd.