Hala (2019)

geregisseerd door Minhal Baig
met Geraldine Viswanathan, Jack Kilmer en Gabriel Luna

De moslima Hala (Geraldine Viswanathan) is een talentvol schrijfster, die van skateboarden houdt. Ze probeert ook netjes de normen en waarden van de moslimcultuur na te leven. Als ze valt voor haar klasgenoot Jesse (Jack Kilmer), waarmee ze haar passies schrijven en skaten deelt, beginnen haar plannen voor de toekomst en de verwachtingen van haar ouders met elkaar te botsen.

avatar van John Milton
Metascore van 7,5 van de critics en een 3,9 van de paar honderd IMDb gebruikers die tot nog toe hebben gestemd. Flink verschil.

Oogt als een soort kruising tussen het bijzonder fijne Skate Kitchen (2018) (tip!) en het wat mij betreft toch wel wat mindere Hva Vil Folk Si (2017). Ik wil hem wel zien.

avatar van John Milton
John Milton schreef:
En dat was het ook, wat mij betreft. Toch iets te bordkartonnen karakters, al zit het hart op de juiste plaats.

Prima film waar eindelijk de moeder opkomt voor haar dochter. een dikke zeven dus 3.5*

avatar van AniSter
Een film die een aantal vastgeroeste patronen aan de kaak stelt en die tevens een aantal boodschappen uitdraagt. Verloopt vrij rustig met enkele stevige momenten. Jammer dat het te goed zichtbaar was dat zij als skater een stand-in was. Maar dat deed wat mij betreft totaal geen afbreuk aan het geheel. Erg van genoten.

Mijn tweede film kort na elkaar met Geraldine Viswanathan, die deze keer de hoofdrol voor haar rekening neemt. Films over personages, die klem komen te zitten tussen verschillende culturen spreken mij door de bank genomen wel aan. Dat is ook hier het geval. Verrassend dat de steun voor de tiener in dit geval van haar moeder komt, die door schade en schande wijzer geworden is. Dat geeft deze film toch een beetje extra smoel.