Yeoljung Gateun Sori Hago Itne (2015)

Alternatieve titels: You Call It Passion | Yeol-jeong-gat-eun-so-ri-ha-go-it-ne | 열정 같은 소리 하고 있네

1 stem

Zuid-Korea
Drama / Komedie

geregisseerd door Gi-hoon Jeong
met Bo-young Park, Jae-yeong Jeong en Kyung Jin

Ra-hee kan als stagiaire aan de slag op de afdeling ‘amusement’ van een krant. Tot haar schrik blijkt de chef van de afdeling een chagrijnige bullebak te zijn. Haar eerste officiële opdracht is een stuk te schrijven over een seksueel schandaal rond de opkomende jonge acteur Ji-han Woo. Al doende komt Ra-hee tot de conclusie dat het bewijsmateriaal om strategische redenen verzonnen is door de manager van de filmstudio, waar Woo onder contract staat. Tot woede van haar baas weigert Ra-hee het stuk te schrijven.

Onderhoudend drama over een aankomende journaliste, die in gewetensnood komt wanneer zij ontdekt, dat de beschuldiging waarnaar zij onderzoek moet doen, gebaseerd is op bedrog en omkoping. Meer een drama (met een boodschap) dan een komedie.
Hoogtepunt van de film is de interactie tussen de bedeesde, o zo charmante Bo-young Park en haar kortaangebonden hoofdredacteur Jae-young Jung.