Gyeo-wul-ba-me (2018)

Alternatieve titel: Winter's Night

Zuid-Korea

geregisseerd door Woo-jin Jang
met Yang Heung-ju, Sang-hee Lee en Young-hwa Seo

In de taxi terug – na een bezoek aan de beroemde boeddhistische tempel van Cheongpyeongsa in het Zuid-Koreaanse stadje Chuncheon, waar een echtpaar dertig jaar geleden aan het begin van hun relatie ook is geweest – ontdekt een vrouw van middelbare leeftijd dat ze haar mobieltje kwijt is. Met tegenzin laat haar echtgenoot de taxichauffeur omkeren. Wat volgt, is een lange, ijskoude, met alcohol doordrenkte nacht, waarin de twee – zowel los van elkaar als samen – tussen bevroren watervallen en neonverlichte sneeuwlandschappen een aantal louterende, confronterende en ontgoochelende ontmoetingen hebben. Zo deelt zij haar verdriet met een jong stel, wier ontluikende liefde sterk lijkt op die van hen, dertig jaar eerder.