Tito e os Pássaros (2018)

Alternatieve titel: Tito and the Birds

Brazilië
Animatie / Drama

geregisseerd door Gabriel Bitar, André Catoto en Gustavo Steinberg

Tito is een verlegen jongen van tien jaar die in een wereld leeft waarin angst mensen ziek maakt. De jongen denkt een geneesmiddel te kunnen vinden door middel van de lokale duiven wier gezang weleens de oplossing tegen de ziekte kan betekenen. Zijn vader deed er ooit onderzoek naar, maar werd vier jaar geleden gedwongen te vertrekken. Tito gaat op zoek naar zijn vader, zijn eigen identiteit en poogt zijn angst te overwinnen.