Bangla (2019)

Italië

geregisseerd door Phaim Bhuiyan
met Nasima Akhter, Carlotta Antonelli en Phaim Bhuiyan

Phaim is een jonge moslim met wortels in Bangladesh. Op zijn tweeëntwintigste woont hij met zijn gezin in Torpignattara, een multiculturele wijk in Rome. Hij werkt als steward in een museum en is de leider van een rockgroep. Tijdens een concert waar hij zou moeten spelen, ontmoet Phaim Azië, een meisje dat precies het tegenovergestelde is: ze leeft puur instinctief, zonder regels.

Malick
Bangla was veruit de slechtste film die ik zag op het afgelopen IFFR. Hoe een programmeur in haar inleiding dit fris, origineel en leuk kan noemen is een compleet raadsel. Dit is in alles een slap aftreksel van Annie Hall tot aan The Big Sick. Anderhalve keer gelachen.