High Flying Bird (2019)

Drama / Sport

geregisseerd door Steven Soderbergh
met André Holland, Melvin Gregg en Zazie Beetz

'High Flying Bird' speelt zich af in de wereld van het professionele basketbal. De NBA, 'National Basketball Assocation', bevindt zich in een lock-out, waarbij spelers geen salaris ontvangen. Een spelersmakelaar doet een veelbelovende, nieuwe speler vervolgens een intrigerend en controversieel zakenvoorstel.

Aardige film over een sportagent in de basketbal-wereld. De film is een beetje te in-crowd, maar dit wordt gaandeweg wel wat beter als er wat meer plotontwikkeling is. Een beetje documentaire-achtig gefilmd (wellicht ook deels doordat het met een iPhone gefilmd is) en daardoor ook wat aan de droge kant. Desalniettemin genoeg goeie scenes en ook het acteerwerk is prima.

avatar van breedbeeld
Deze film beviel mij we. Geschoten in 3 weken met een iphone 8 en dat vond ik bijna ongelofelijk. Je ziet het wel aan het contrast. Gelukkig geen zenuwachtig handy cam gedoe. Goede acting ook. Geen basketbal game te zien maar daar zat ik ook niet op te wachten.
Het is geen sportfilm maar gaat over een rookie en zijn agent en de perikelen rond de NBA lockout.