Dongnesaramdeul (2018)

Zuid-Korea
Actie / Thriller

geregisseerd door Jin-Soon Lim
met Dong-Seok Ma, Sae-Ron Kim en Gwang Jang

Gi Cheol begint als gymleraar op een middelbare school in een rustig dorp op het platteland. Hij vindt het vreemd dat niemand zich zorgen maakt over de verdwijning van een middelbare scholiere. Alleen Yoo Jin, de vriendin van het vermiste meisje, weet zeker dat ze is ontvoerd. Yoo Jin en Gi Cheol proberen samen het vermiste meisje te vinden.

Sombere film over een bullebak met een gouden hart, die als enige de signalen oppikt van een middelbare scholiere over de spoorloze verdwijning van haar vriendin. Simpele, onderhoudende thriller over het moeizame onderzoek naar een ontvoering en in de zijlijn over corruptie.
De beide protagonisten Dong-seok Ma en Sae-ron Kim zijn elkaars perfecte tegenhangers. Er zijn talloze films die spannender zijn, maar ook deze scoort een ruime voldoende.