Misseubaek (2018)

Alternatieve titels: Miss Baek | 미쓰백

Zuid-Korea

geregisseerd door Ji-won Lee
met Ji-min Han, Shi-a Kim en Hee-joon Lee

Het verleden als veroordeelde achtervolgt een vrouw waardoor ze zich niet openstelt voor anderen. Op een dag sluit ze vriendschap met een meisje dat slachtoffer is van huiselijk geweld. Ze probeert haar te redden van de wrede wereld. Een man die gevoelens heeft voor de vrouw probeert haar op zijn eigen manier te beschermen.

Psychologisch drama over kindermishandeling, traumaverwerking en verlossing. Een aangrijpende film met een aantal ontroerende scènes dankzij het indrukwekkende acteerwerk van Ji-min Han en de kleine Shi-a Kim. De slotscène is er een om in te lijsten. Sterk regiedebuut van Ji-won Lee.
Dit soort films zijn spekkie naar mijn bekkie.

BBarbie schreef:
Dit soort films zijn spekkie naar mijn bekkie.

Blijf ook na herziening een hartverscheurende film. Enige dissonant de catfight tegen het einde van de film. Die scène past niet bij de rest van de film. Waardering verhoogd naar maximale score.
Ik vind dat mensen, die op deze wijze weerloze kinderen mishandelen, opgesloten moeten worden en daarna vergeten waar de sleutel ligt.