Parfum (2018)

Alternatieve titel: Perfume

Duitsland
Drama / Thriller
270 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Philipp Kadelbach
met Friederike Becht, Natalia Belitski en August Diehl

De serie “Parfum” laat zich inspireren door het geur-element, maar geeft een moderne draai aan het verhaal. Een profiler onderzoekt een aantal brute moordzaken, die leiden naar een groepje jongens op een kostschool die experimenteren met het manipuleren van mensen met geur. Een zangeres wordt vermoord terug gevonden. Haar geurklieren blijken uit haar lichaam te zijn verwijderd.

avatar van Kliko_Green
Prima serie met een bijzondere invalshoek nav het boek en de film.

avatar van 93.9
Beste goede Duitse mini serie. Einde laat je vol met vragen achter en zullen in seizoen 2 uitgelicht worden.
Eerlijk gezegd vond ik laatste aflevering niet zo goed. Te veel rare plotverandering en dat allemaal om mensen naar seizoen 2 te lokken.