Pine Gap (2018)

Australië
Drama / Mystery
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Mat King
met Parker Sawyers, Jacqueline McKenzie en Steve Toussaint

Een passagiersvliegtuig boven Myanmar wordt neergeschoten. Er volgt een zoektocht naar het ware motief van de misdaad. Op de geheime Amerikaans-Australische defensiebasis Pine Gap ontstaan barsten in de belangrijke alliantie terwijl spionnen samenwerken maar elkaar ook tegenwerken.

Voor liefhebbers van politieke thrillers met een twist van onderhuidse spanningen absoluut een aanrader

avatar van blurp194
Aardig niemendalletje.

Er wordt leuk gespeeld met het voor de hand liggende motief - geen enkele overheid is te vertrouwen, en al zeker niet als het om de hoeveelheden geld gaat die in de olie- en gasindustrie omgaan. Of met atoomwapens, of geheime diensten. Weinig nieuws dus.

Maar op zich wel vermakelijk uitgewerkt, en de production values zijn best op orde. Leuk kijkvoer. Al schoot de erg flauwe cliffhanger naar een tweede seizoen me wel lelijk in het verkeerde keelgat.