The Seven Deadly Sins: Prisoners of the Sky (2018)

Alternatieve titels: Nanatsu no Taizai: Tenkū no Torawarebito | 劇場版 七つの大罪 天空の囚われ人

Japan
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Noriyuki Abe
met de stemmen van Sora Amamiya, Yûki Kaji en Misaki Kuno

Het verhaal speelt zich af in een tijd waarin zowel mensen als niet-menselijke wezens in dezelfde samenleving wonen. Het Koninkrijk der Leeuwen werd bijna vernietigd door de kwaadwilligheid van de Demon Clan, maar uiteindelijk gered dankzij de inspanningen van de prinses van het Koninkrijk, Elizabeth, en een groep sterke ridders die bekend staan als de Zeven Hoofdzonden. Na een periode van vrede moeten deze Zeven Hoofdzonden de Luchtmensen helpen tegen de machtige groep demonen, die vastbesloten is een duivels beest vrij te laten dat meer dan 3000 jaar zat opgesloten.

Lollig.

Ik heb de serie nooit gezien, de manga ook nooit gelezen. Dan weet je dat zo'n filmversie altijd wat lastig wordt in het begin. Veel tijd om je te oriënteren is er niet, de film zelf doet ook niet echt veel moeite. Kan vervelend zijn, anderzijds houdt het je wel een beetje bezig tot de actie begint, want voor het geweldige verhaal of de leuke personages moet je dit niet echt kijken.

Het doet sterk denken aan het werk van Akira Toriyama, al blijkt dat die er niet zo heel veel (zeg maar niks) mee te maken heeft. De stijl van de personages, de animatie en het type actie laten echter weinig twijfels over de voorbeelden van deze film.

Eerste half uur is dan een beetje taai om doorheen te komen, vooral omdat ik de stijl van Toriyama nu ook niet meteen de mooiste vind, maar wanneer de actie begint valt er toch best wat te genieten. Maffe anime dingen (zoals het varkentje), veel verwoesting en weirde actie maken de uitgerekte finale van deze film toch best de moeite waard.