The Seven Deadly Sins: Prisoners of the Sky (2018)

Alternatieve titels: Nanatsu no Taizai: Tenkū no Torawarebito | 劇場版 七つの大罪 天空の囚われ人

Japan
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Noriyuki Abe
met de stemmen van Sora Amamiya, Yûki Kaji en Misaki Kuno

Het verhaal speelt zich af in een tijd waarin zowel mensen als niet-menselijke wezens in dezelfde samenleving wonen. Het Koninkrijk der Leeuwen werd bijna vernietigd door de kwaadwilligheid van de Demon Clan, maar uiteindelijk gered dankzij de inspanningen van de prinses van het Koninkrijk, Elizabeth, en een groep sterke ridders die bekend staan als de Zeven Hoofdzonden. Na een periode van vrede moeten deze Zeven Hoofdzonden de Luchtmensen helpen tegen de machtige groep demonen, die vastbesloten is een duivels beest vrij te laten dat meer dan 3000 jaar zat opgesloten.