Taiki (2019)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Mirjam de With
met Pepijn van der Sman, Jennifer Hoffman en Tibor Lukács

Chiel en Linda vertrekken weinig uitgerust met hun kinderen voor een avontuurlijke vakantie naar Zweden. Onderweg lopen de irritaties zo hoog op, dat ze hun 9-jarige zoon Bruno uit de auto zetten. Als hij vervolgens in het woud verdwijnt, krijgt de vakantie een wel erg avontuurlijke wending.

Pepijn zijn filmdebuut in een geweldige film, leuk verhaal en de mooie Zweedse natuur. Een toppertje voor de toekomst.

Oma Tilly is er al vroeg bij

avatar van Ebenezer Scrooge
O, dit ziet er leuk uit. En voor de verandering eens niet opgenomen in Frankrijk, maar in Zweden!! En Jennifer Hoffman, ook leuk. Aanstaande maandag op NPO3: Taiki

Ik ben overigens niet de opa van Pepijn.

avatar van Lui
Lui (crew)

avatar van Marvinleeaday
Net een keer te veel verzucht: yeah right, beam me up Scotty.

avatar van Donkerwoud
'Taiki' (2019) is een behoorlijke jeugdfilm over een disfunctionele familie op autovakantie in Zweden. Vader Chiel (Tibor Lukács) is een onhandige stuntel wiens gevoel van mannelijkheid ondergraven wordt door zijn dominante echtgenote Linda (Jennifer Hoffman). Op haar beurt is moeder Linda een persoon die geen halve maatregelen neemt om haar gezag te laten klinken, terwijl ze tegelijk haar eigen fouten en onvolmaaktheden bedekt met de mantel der liefde. Hun schermverslaafde zoon Bruno (Pepijn van der Sman) is verstoken van zijn vaste MMORPG en terroriseert uit frustratie maar z'n jongere zusje Frankie (Linde van der Storm). Het leuke aan 'Taiki' (2019) is dat het zo'n herkenbare alledaagse situatie is - zowel voor volwassenen als kinderen - wanneer de irritaties op de achterbank te hoog oplopen en gefrustreerde ouders het kind uit de auto zetten. Bruno loopt echter weg en verdwaalt in de wildernis. Vanaf dat punt is het een leuke avonturenfilm waarin de verdwaalde jongeman zijn MMORPG-avatar speelt in het Zweedse natuurschoon. Met gave overzichtsscénes waarin het bos als een groot en episch gamespeelveld wordt getoond. Al neemt het voorspelbare plot te geforceerde wendingen en voelt het plotselinge einde afgeraffeld. Maar vriendschap sluiten met een wolf!? Zelfs als drieëndertigjarige voel ik een lichte opwinding, laat staan wanneer ik zelf de leeftijd had voor deze sympathieke productie.

avatar van Donkerwoud
Ik spreek overigens alleen namens Adam en ben ook geen familie van Pepijn.

avatar van 606
Heerlijke film, soms erg realistisch vooral het begin en het koppel gekibbel tussen door. En wat een prachtige natuur zeg in Zweden. En ook fijn acteerwerk van de cast. Die wolf was echt cool... ?

avatar van tattoobob
Leuke kinderfilm die ook voor de ouders wel leuk meekijkt.
De film is mooi geschoten in de natuur en ook de dieren staan er mooi op.
De film is grappig en avontuurlijk....een prima combi voor de jeugd.